/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ram til hp`er
Fra : simonanton
Vist : 659 gange
50 point
Dato : 17-03-11 15:10

Hej

Jeg har en gammel bærbar pc, det er en hp-compaq nx6110

er der nogen som ved hvilke ram jeg kan proppe i den og hvor meget den kan tåle.

Og evt også hvor de kan købes billigt på nettet

på forhånd tak

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 17-03-11 15:18

Det er DDR SoDIMM, desværre bliver du nok nødt til at købe 2 1GByte kort, den kan ikke tage mere.
Hvor meget RAM har du i nu? Er du sikker på at det er en god investering? Det kommer let til at koste en tudse.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 17-03-11 15:21
Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 17-03-11 16:43

http://www.getpartsonline.com/446495-001.html

prøv at følge dette link hvis rammene passer kan du hente den gratis i århus

Kommentar
Fra : simonanton

Dato : 17-03-11 17:32

Ok altså der sidder en print plade i nu som er computeren er født med fra den går der to små ledninger en hvid og en sort, udover denne er der en tom plads til til et nyt stykke ram,

mener i at der skal 2 nye til er det ikke ok bare at sætte en ny i den tomme plads.

det er jo en gammel bærbar

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-03-11 17:36

Det er Fun2 som har ret, det er DDR SODIMM RAM der er i den gamle laptop, de har nogle år på bagen og de koster en del mere end DDR2 SODIMM som er i det sidste link.
Prøv eventuel Crusials scanner, den finder dine RAM og fortæller hvor mange der er i , hvad de hedder og hvor meget du kan opgradere med:
http://www.crucial.com/ klik på SCAN MY SYSTEM for at starte scanneren, jeg tror resultatet vil blive som Fun2 har fortalt dig og jeg er også næsten sikker på at du bør købe nogle med lav profil for at de kan sættes i din gamle laptop, de billigste kan finde koster næsten 400 kr. for hver blok på 1 GB og du skal have 2 for at opgradere til max som din laptop kan udnytte:
http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=98997216&SamleMenuID=&gruppe=911&Extended=&SiteID=1&Show_description=0&serie=&producent=MICROMEMORY&utm_source=&utm_medium=&utm_term=&utm_content=&utm_campaign=

men hvis du kun har standard i nu (2 X 256 MB) så vil mindre også kunne mærkes

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-03-11 17:39

Hvis du vil beholde den gamle RAM blok og udvide med en ny, så skal den nye være nøjagtig magen til den gamle ellers kan du ikke bruge computeren, du kan også vælge kun 1 RAM blok på 1 GB og så smide den gamle ud, computeren kan ikke håndtere blokke større end 1 GB

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-03-11 17:44

Ved du hvordan man skifter RAM? Ellers se med her:
http://www.youtube.com/watch?v=WwCTuM4YBIY

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 17-03-11 18:39

http://www.getpartsonline.com/446495-001.html

prøv at følge dette link hvis rammene passer kan du hente den gratis i århus

jeg glemte at skrive at der er 2 stk ram med en på hver

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-03-11 18:45

De passer ikke Ultra2 dem du viser er de nyere og billigere DDR2 Ram

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 17-03-11 19:07

ok det var en skam