/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Trækker dårligt kold ??
Fra : MarkOn
Vist : 974 gange
20 point
Dato : 17-03-11 10:18

hejsa jeg har en pgo pmx sport, når jeg starter den (Kold) skal jeg køre ca 100m før den rigtig tager gas, derefter sker det kun lidt (vis jeg stopper) inden den blir varm.. det skal siges den har taget vario begrænsning, og har stage6 knækrør.. hvad kan der være galt kan det være dysen ?........... når den så når 45 ca går den ned i omdrejninger, men tager stadig gas :) håber nogen har svar på det :)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-03-11 14:42

Umiddelbart lyder det som for mager blanding - måske en lidt større dysse kan hjælpe.

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 20 point
Dato : 18-03-11 09:18

Citat
det skal siges den har taget vario begrænsning

Kører den som den skal MED begrænsning, hvis den gør, er det fordi
den ikke har krafter nok, til at smide rullerne i vario ud, eller de bliver smidt ud øjeblikkeligt
og derfor kan den ikke trække
prøv at smide nogle lettere på, kan ikke sige hvor lette de skal være, men ca: 1 - 2 gram
og samtidig rengør vario, da der altid sidder en masse snask i den.

Du kan også nøjes med at slibe lidt af afstandsskiven istedet for at fjerne den helt

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 18-03-11 09:19

Citat
den ikke har krafter nok, til at smide rullerne i vario ud

skulle være ment som: den har for mange krafter og smider rullerne ud for hurtigt

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 18-03-11 09:27

Hvis du sliber skiven, skal du være forsiktig med at ikke slibes skævt
ellers vil din vario hurtig tage skade
du kan eventuelt prøve med spændeskiver, men de er sikkert for store (brede)

Kommentar
Fra : MarkOn

Dato : 19-03-11 10:48

det er vist dyset op :S måske for meget det er vist en 96 :S

Godkendelse af svar
Fra : MarkOn

Dato : 19-03-11 10:55

Tak for svaret nomore.