/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
lampe til printer
Fra : lham
Vist : 797 gange
200 point
Dato : 16-03-11 16:45

Haves printer EPSON stylus cx3200

http://files.support.epson.com/pdf/cx32__/cx32__pg.pdf

Kan printe fra PC men ikke mere copiere og scanne .
Diagnose: pæren sikkert sprunget -men hvad hedder sådan en White flurocent lamp ? hvor får jeg fat i den ? hvad koster den ? hvor finder jeg en monteringsvejledning-og kan jeg med god mekanisk fingersnille selv montere den ?

Jeg kan selvfølgelig parkere den som alm ( ikke multifunktions printer) men vil helst ikke bare købe nyt/smide ud

Har været omkring engelsk epson telf. support der mente den skulle til service og deres reperationsværksted i dK giver ingen oplysninger -jeg skal bare aflevere den i KBH men bor i Jylland-det er virkelig en tankegang der accelererer elektronikskrot mængden !

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-03-11 16:58
Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-03-11 17:01

Hvis du selv har tænkt dig og skifte "lampen", så prøv og pil den ud og se om der ikke er et klistermærke med numre på som du kan prøve og google.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 210 point
Dato : 16-03-11 17:09
Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-03-11 19:15

White flurocent lamp

Det er et lysstofrør for koldt hvidt lys.

Det kan være en standardtype, som bruges til mange andre formål, eller en speciel type.

Det burde du kunne se på den. Den bør være mærket med effekt eller strømstyrke.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 19-03-11 11:20

Refi
på spring-tegning er jeg i tvivl om hvor pæren befinder sig 800( scan unit) eller 801 (CCD unit -det var den der kørte frem og tilbage under kopiering )
men den er givetvis mere eller mindre integreret i enhedere

Enhederne koster henholdsvis 1000 og 650 kr så det går slet ikke i forhold til ny maskine på tilbud
Måske kaster jeg mig over den med åben værktøjskasse for at se om pæren kan findes og pilles ud

Har du eller andre et bud på hvilken enhed jeg skal satse angrebet på ?

Refi du får point for de 2 bedste indlæg

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 19-03-11 11:21

Tak for svaret refi.
se evt mit sidste indlæg

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-03-11 11:44

800 er HELE scanneren...

801 er "slæden" med lampen i..... om selve lampen kan købes "løs" aner jeg ikke.....

men hvis du alligevel skiller den ad, vil du jo opdage om den er en "løs" del.....