/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Låst side i skat.dk
Fra : Mosebaek
Vist : 1394 gange
200 point
Dato : 16-03-11 12:52

Som forudsagt,gik der ikke lang tid,før jeg igen har brug for Kandu`s ekspert-panel:

Windows XP home edition SP3
Internet Explorer 8.(Nyeste opdatering).
Sikkerhed. TDC F-secure.
------------------------------------------------------
Alle websider kan åbnes,og virker perfekt.Lige undtagen "Skat"s.
Jeg kan åbne siden.Logge mig ind,uden problemer.Meeen.... når jeg klikker på årsopgørelsen,får jeg bare en side,med mørktonet rude.Og ikke mere.

Jeg har prøvet at slå windows firewall fra.Deaktiveret F-Secure. Åbnet for pop-up vinduer.
Alt uden resultat.

Jeg kan åbne det hele i Opera browser.Ingen problemer der.Men ville det igen skulle virke i IE-8.

Kan det være,nogle af de nye opdateringer,der konflikter med SKAT`s hjemmeside????

I OPERA`en skriver Skat at de kan se det er en ældre browser,så siderne vises måske ikke korrekt.
Men det virker tilsyneladende fint,i denne.

Håber på en Mirakkelmager.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 16-03-11 12:58

Det er nok deres server, der ikke rækker i fht. antal brugere (igen, igen, igen ...).

Jeg ville altid bruge Explorer (dog ikke 64 bit versionen) til Skat.dk - den fungerer eksempelvis ikke i Firefox, som vi så lige tilfældigvis er 20-25 % af alle borgere i DK der bruger ...

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-03-11 12:58

Huske nu lige på det er skat vi snakker om. Hvor mange gange har du prøvet?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-03-11 13:07

Citat
Huske nu lige på det er skat vi snakker om. Hvor mange gange har du prøvet?

Jeg har prøvet 2-3 gange,her i dag.Nu er det jo tirsdag.Så jeg vil jo tro,at den "værste storm",har lagt sig,med hensyn til trafik på Skat`s hjemmeside.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-03-11 13:08

Det er IE8 der driller, jeg kan heller ikke se årsopgørelse, men kan godt se forskudsopgørelse! og det har været så'n i snart 14 dage, med Firefox virker det fint!

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 16-03-11 13:10

Du har tydeligvis ikke brugt Skat.dk særlig ofte, Webnoob.
Jeg er selvstændig og er derfor tvunget til visse indberetninger online, der dog ofte slet ikke kan indtastes, fordi deres servere er for belastede. Det samme gør sig gældende for en bogholder jeg kender og mange andre borgere.
Ikke sjældent går funktionerne i udu, så man må starte forfra af selvsamme årsag. Surt!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-03-11 13:10

Har du/I prøvet og nulstille browseren?

Jeg kan fx. se alt på skat, der er ikke noget der ikke virker.

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 16-03-11 13:11
Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-03-11 13:14

Jo jeg bruger skam skat tit og som sagt så har jeg ikke problemer på min XP SP3 IE8 eller 7 SP1 IE9.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 16-03-11 13:21

Hej Mosebaek

Som led i mit erhverv logger jeg på en del virksomheders tast selv hos Skat.
Ofte sker det at vi ikke kan hente bestemte sider hos en enkelte klienter, selv om jeg prøver et par gange. jeg logger på en anden klient og her virker det fint. En lille mail til skat eller et opkald til dem og 3 minutter efter virker det. De vil ofte sige: vi kan ikke se der er noget galt, men problemet bliver fikset lige efter. (-:

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-03-11 13:22

Citat
Har du/I prøvet og nulstille browseren?

Vil du forklare det lidt nærmere???

Menes der,slet indhold.(Cookies/midlertidige filer).

Konen er stadig krævende,med indkøb. Er tilbage om en times tid.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 16-03-11 13:23

..Ved for resten at NN.erhverv advarer imod eksplorer 9, i det den ikke virker....

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-03-11 13:31

Du skal gå ind i 'Internetindstillinger' vælge fanebladet 'Avanceret' og så knappen nederst 'Nulstil...'

Citat
..Ved for resten at NN.erhverv advarer imod eksplorer 9, i det den ikke virker....

Pudsigt at jeg så ikke har nogen problemer, jeg havde kun problem er med beta versionen, men det var ikke engang hver gang jeg havde problemer.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 16-03-11 15:25

I går install jeg IE 9. Såvel bank, NemID som SKAT, fungerer finthos mig.

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 200 point
Dato : 16-03-11 16:17

Godt 4.800 brugere er blevet udelukket fra hjemmesiden da de fuskede med tallene.

Det kunne være.....

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-03-11 16:56

Jeg har en lidt usikker holdning,til at nulstille.Jeg kan se det indebærer en del ændringer,af forskellige indstillinger.Sikkerhedsmæssig m.m.
Tror jeg lader "sagen" ligge,til i morgen. Prøver så igen.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-03-11 17:04

Når du nulstiller din browser vil browseren gå tilbage til standard indstillingerne og de indstiller du selv måtte ha' lavet bliver slettet, så hvis du ikke har været inde og lave en masse ændringer så er der ikke noget og være nervøs for.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 16-03-11 22:35

Når jeg klikker på det lille brev - hvor der står hent din årsopgørelse, gør den også knuder. Hvis jeg går ned i menuen,(oplistningen) årsopgørelse er der ingen problemer.

Har du prøvet det ??

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-03-11 10:37

Så er tumpen her igen.
Citat
Har du prøvet det ??

Ja,negativt.

Jeg er næsten sikker på at jeg mangler en PDF læser.(Acrobat Reader).
Citat
(1) Adobe Acrobat 5.0 * AFINSTALLERET/SLETTET.

(2) Adobe Flash Player 10 ActiveX * Installeret.

(3) Adobe Reader 9.4.2 - Dansk Anvendt sjældent. * Installeret.

Jeg tror desværre at miseren,ligger i at jeg slettede (1) Adobe Acrobat.
Er der en mulighed for at installere den igen,uden at betale en formue.
Jeg har googlet lidt,på sagen.Men kan ikke finde en gratis læser.
Er dette mon noget:http://www.fineprint.com/products/pdffactory/index.html * Prøve version.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Når jeg påstår dette:
Citat
Jeg er næsten sikker på at jeg mangler en PDF læser.(Acrobat Reader).

Synes jeg dog,det er mærkeligt,at jeg kan åbne Årsopgørelsen (Skat) i Opera browseren???
En PDF læser,burde vel virke ens,i alle browsere.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-03-11 10:52

Du har Adobe 9 installeret, installer den sidste nye 10.0.1 herfra http://get.adobe.com/dk/reader/
eller du kan du afinstallere 9'eren og så bruge den gratis Foxit reader
http://www.filehippo.com/download_foxit/

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-03-11 11:46

Adobe Reader er gratis....

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-03-11 12:02

Citat
Adobe Reader er gratis....

ja og fylder af helvede til og suger kræfterne ud af en ældre pc

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-03-11 12:20

Citat
Adobe Reader er gratis....

Jamen,den har jeg jo,i denne:
Citat
(3) Adobe Reader 9.4.2 - Dansk Anvendt sjældent. * Installeret.

Jeg mener jo det er denne,jeg skal ha`fat i.(Eller en tilsvarende):
Citat
(1) Adobe Acrobat 5.0 * AFINSTALLERET/SLETTET.

Eller blander jeg tingene sammen???
Adobe er efterhånden,ved at gi`mig "susen for ørerne".

Mosebaek.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-03-11 12:28

Du skal ikke bruge acobat, det er en gammel PDF viewer.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-03-11 11:26

Tak for svaret LuffeA.
Citat
Godt 4.800 brugere er blevet udelukket fra hjemmesiden da de fuskede med tallene.

Det kunne være.....

Din humoristiske sans,er egentlig det eneste brugbar,i min situation.
Jeg har af/gen installeret Adobe Reader,flere gange.Har kontrolleret brugen af det,ved at indlæse et hav af bl.a. blanketter.... virker perfekt.......kan åbne alt PDF....... bare ikke Skat`s årsopgørelse.

Men stadigvæk,går det fint med Opera.Ingen problemer der.
Så det forbliver jo nok et mellemværende mellem Skat,IE 8 og mig.

Nej nej,LuffeA. Intet snavs,mellem Skat og mig.De har endda,være så flinke at "tildele" mig 3.900 Kr.,i overskydende skat.

VH.Mosebaek.