/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
PGO PMX vil ikke starte
Fra : oliver3660
Vist : 1828 gange
100 point
Dato : 15-03-11 16:01

Hej!

Nu hvor det igen er ved at være vejr til at køre på knallert, har jeg haft prøvet at starte min PGO PMX. Har prøvet i et stykke tid, men den gider ikke starte. Jeg prøvede at tage benzinslangen af nede ved Karburatoren, og derefter prøve at kickstarte den, men der flyder ikke noget benzin ud.
Derefter prøvede jeg at tage vaccumslangen af i den ene ende og suge i den, og der begyndte så at flyde benzin ud af benzinslangen. Har absolut ingen idé om hvorfor at den ikke gider at fungere når jeg forsøger at kickstarte den normalt.

Håber at der er nogen der kan hjælpe mig, og fortælle hvad der kan være galt, og i så fald hvordan jeg tjekker om det er det der er problemet.

Oliver

Accepteret svar
Fra : a_h

Modtaget 100 point
Dato : 16-03-11 12:58

Der er skam ikke noget i vejen. Benzinslangen går fra karburatoren til en vakuum styret hane på benzintanken. På den hane sidder der en slange mere - det vakuumslangen. Når motoren kører, laver den vakuum i den slange, der sidder ved siden af benzinslangen på hanen, og åbner derved en ventil inde i hanen til benzinslangen, så benzinen kan løbe ud fra tanken. Når motoren er slukket, og der ikke mere er vakuum i slangen, lukker ventilen for benzinen til benzinslangen. Du kan tjekke funktionen ved, at tage vakuumslangen af modsat hanen, og suge i den. Hver gang, du suger, skulle benzinen gerne løbe ud af benzinslangen, og når du ikke suger, skal benzinen holde op med at løbe ud. Sker det ikke, så er din vakuumhane ved tanken defekt.

Kommentar
Fra : oliver3660

Dato : 16-03-11 13:32

Det er lige præcis det der sker, men der løber ikke benzin ned i karburatoren når jeg træder på kickstarten og nøglen er drejet. og hvis det ikke er vakkumhanen der er defekt hvad er det så?

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 22-03-11 13:15

Prøv og brug el starteren i stedet for.
Der skulle gerne komme en smule benzin ud som i denne video.
http://www.youtube.com/watch?v=wQ6p3rRVqMo
Men altså slet ikke så meget som når du suger med munden.

Kommentar
Fra : oliver3660

Dato : 22-03-11 15:09

Min elstart virker ikke.

Kommentar
Fra : oliver3660

Dato : 22-03-11 16:36

Problem løst! Startæter redder dagen :D