/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
trådløs
Fra : kivi
Vist : 565 gange
100 point
Dato : 15-03-11 11:30

kan man gøre en laser printer trådløs

Kommentar
Fra : clou

Dato : 15-03-11 11:36

Ja, det kan man - hvis der er netværkskort eller Bluetooth i den!

Clou

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-03-11 11:46

Så skal der enten være netværkskort i printere eller også skal du ud og anskaffe en printserver.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 15-03-11 12:07

eller en saks til at klippe ledningen over med.. hehe:) bare en spøg.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-03-11 14:00
Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-03-11 16:25

Jeg har aldrig oplevet sådan en. De skal alle have en 230 V ledning og en dataledning af en art.
Men en del af dataforbindelsen kan sikkert laves med wifi , eller anden trådløs teknik.

Jeg vil varmt anbefale en ledning lehe vejen for data. Det andet er ikke nær så stabilt.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-03-11 16:27

Dlink printserveren gør da ikke printeren trådløs.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-03-11 16:30

En printserver KAN være en router med indbygget printerserver og USB-porte til og tilslutte printeren.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-03-11 16:33

Jammen transor.....................så må jeg sklille mit system ad og lade være med at bruge det.

Bærbar--------trådløs forbindelse-------------router.............netprinter......................print

Kommentar
Fra : xou

Dato : 15-03-11 16:54

del priteren på den computer den er tilsluttet,så kan de andre pc`er se den på det trådløse netværk - den skal selvfølgelig være tændt >pc+printer<

Kommentar
Fra : xou

Dato : 15-03-11 16:56

hej kivi ! synd med den harddisk at du ikke kunne få den igang igen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-03-11 17:09

Defekt harddisk.
Jeg har faktisk lige leget med en defekt harddisk.
Af med låget.
Start comp
Tilslut harddisk via USB
læsearmen stod inde ved centrum og kunne ikke betemme sig om den ville læse.
Der sad en låsearm som jeg vippede en gang .........................og så kørte den
Det blev muligt både at læse og skrive på den harddisk
Men det er usikkert hvor længe.

Jeg vil absolut ikke anbefale andre at åbne sin harddisk for at prøve det samme.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 15-03-11 17:42

Jeg bruger en HP JETDIRECT 170X boks. Trådløs fra vores bærebare PC'er til boksen og så et kabel der er tilsluttet laserprinteren. Det har fungeret upåklageligt i et pr år nu.

Kan fx købes her:

http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?q=&qft=HP+JETDIRECT+170X&s=&cpath=&qt=Fql&nf=specifictaxonomy%3a%5eNetv%c3%a6rk%7c4%2fPrintserver%7c66%24

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-03-11 17:53

Nogle printere kan fint køre over netværk, som også kan være med trådløs forbindelse. Jeg har selv en HP multifunktionsprinter , som kun vil virke fra den computer, hvor den er usbtilsluttet. Det går ikke med en printserver.

Så det afhænger af printeren. Vores Brother laserprinter med scanner kører fint over netværk. også den trådløse del.

Men det gør ikke printeren trådløs. Det troede jeg spørgsmålet gik på.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-03-11 18:28

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 15-03-11 18:34

det der er problemet er at pc i et rum og printer i et andet og hvad så jeg har ikke studeret printeren nærmere da den står et andet sted en her hvor jeg bor

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-03-11 18:42

Som udgangspunkt så burde du kunne bruge en printserver til at få den som netværksprinter. Så er spørgsmålet så om der er brug for en trådløs eller ej, det afhænger jo af om man kan tilslutte den et netværk som allerede har en trådløs tilslutningsmulighed.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-03-11 21:10

Jeg har en Dell s/h netvæksprinter og mit netværk er også trådløst.
Mine bærbare printer fint ud med den Dell (Hvis den altså lige gider tage papiret )

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-03-11 21:14

Min HP printer er koblet til en switch, på mit kontor, som er koblet til en anden switch i mit serverrum og den switch er der også koblet et access point til og jeg har INGEN problemer med at printer fra nogen af de bærbar som er i huset.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 16-03-11 07:55

takker alle for alle gode svar men jeg har fået et andet problem hvordan får jeg lukket mit eget trådløse netværk herhjemme det er en dlink ,synes at det er lige meget hvad jeg gør så står det piv åbent

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 16-03-11 09:40

Tilslut routeren med kabel.
I en browser
http://192.168.0.1
enter
bruger = admin
password = ingenting hvis der ikke er lavet noget password

Home > wireless > security > vælg typen evt. wpa
lav en kode evt. abc123
gentag koden
apply
nu skal alle trådløse skrive den kode for at blive accepteret af routeren

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 16-03-11 09:44

takker

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 17-03-11 10:05

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-03-11 12:07

Det har sgu' da ikke noget med det oprindlige spørgsmål og gøre. Har du fået løst det FØRSTE problem?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-03-11 13:18

Printeren er nok gået i udu.................lige som min fine Dell 1700 XL.