/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Kryptering WPA
Fra : Brassovitski
Vist : 952 gange
100 point
Dato : 14-03-11 20:43

Hej
Jeg har en Compaq bærbar nc6220, jeg er ved at installere Win XP på. Jeg har installeret den originale driver til det trådløse netkort, problemet er så at kortet med den nuværende driver ikke understøtter WPA kryptering, men WEP.
Min Router kører med hardware-kryptering, så jeg kan ikke ændre på denne.
Kortet i maskinen understøtter lige nu WEP:
40 bit (5 tegn) eller 104 bit (13 tegn)
WPA-PSK som min router kører understøtter:
TKIP (9 tegn).
Kan problemet løses med en anden driver, eller kan jeg installere en anden protokol?
Kortet i maskinen er et Intel PRO/Woireless 2200 BG Network Connection, driver version 7.00 A, 24 apr. 2007.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-03-11 22:58

Du kan løse problemet ved at ændre i routeren fra WPA-PSK kryptering til WEP, ellers må du ud at købe et andet netkort som kan køre med WPA-PSK det netkort du har nu kan ikke

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 14-03-11 23:51

Hvis din router er fra Yousee, kan du ringe til dem og få den åbnet.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 15-03-11 09:28

Selv om koden til dit wifi står skrevet under bunden er det ikke ensbetydende med at den ikke kan ændres. skal være en skurk om ikke du kan leve en i WEP. Skriv ipaddressen til routeren i din brouser og se om den ikke svarer. typisk http://192.168.1.1 Den næst sidste blok kan skifte lidt fra router til router.
hilsen Steen

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 15-03-11 11:03

Jeg har lige testet min nc6120.......................den kan køre med WPA2

Har du de rigtige drivere til computeren fra HP.

Du kan evt. hente alle drivere til din Compaq på min lille server.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-03-11 11:16

Citat
Industry standard wireless LAN security support is available
(802.1X, WEP, WPA§) and upgradeable support for AES with
enabling software implementation.

Kilde: http://download.intel.com/support/wireless/wlan/pro2200bg/sb/2200bgprodbrief.pdf

Hvis dit netkort med den nyværende driver ikke understøtter WPA så er det fordi du har den forkerte driver, som du kan se så står der under Key features at det bl.a. understøtte WPA.
http://www.intel.com/p/en_US/support/highlights/wireless/pro2200bg her kan du finde den rigtige driver eller automatisk updatere den.

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 17-03-11 00:42

Tak for svaret Eyvind.
Jeg installerede Servicepak 3 til XP, så var der mulighed for WPA-Kryptering. Så nu kører det fint.

Kommentar
Fra : Eyvind