/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Etablere netværk eller...
Fra : larsbjoern
Vist : 1466 gange
100 point
Dato : 14-03-11 13:56

Hej venner!
Jeg ved ikke en dyt om netværk...så er det sagt, men...:
Jeg har:
- en stofaforbindelse
- et CISCO moden fra Stofa
- en PC
- en ny Imac
- en lidt ældre printer med såvel Seriel som LAN forbindelse (HP LaserJet 2100M)

Alt står pt. samlet og computerne er koblet op til modem med LAN-kabel, men computerne kan jeg også køre trådløst.

Mit primære ønske er at kunne benytte min HP printer til begge computere (pr. kan jeg kun bruge PC'en vis Seriel kabeltilslutning.)

Har iøvrigt også en Canon multiprinter MP 980, som jo har USB og dermed ikke noget problem at tilslutte hver enkelt PC - men Cisco modem'et har jo og USB udgang !

Har jeg hvad der skal til af hardware ?
Hvad gør jeg for at få min laserprinter til at kære på begge computere!

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 14-03-11 14:00

CISCO modem'et har modelnummer EPC 3925 - hvist nok det samme som Canal Digtal bruger !

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-03-11 18:37

Ja du har tilsyneladende det hardware som skal til for at du kan bruge flere computere på internettet og dit eget lokale net, jeg vil foreslå at du tilslutter printeren til din PC og lader den dele printer med Imac, det kræver at PC er tændt for at du kan printe fra Imac.
Jeg intet om Mac så hvordan du får den til at bruge en delt printer, det må du spørge andre om, jeg har en ide om at du kan tilføje en ny printer og så vælge en netværksprinter, men som sagt ved jeg intet om Mac.
Du skal oprette et netværk og det er ret nemt fra PCen, og du finder sikkert selv ud af at få Imac på det netværk.
På PC en skal du ind i Printere og faxenheder, højre klikke på din printer og sætte markering ved Del denne printer, så er det bare at få Mac computeren til at bruge den delte printer, det kræver at der er driver til din HP printer som Mac kan bruge, min HP printer var der 2 CDer med en til PC og en til Mac så jeg ville kunne dele min printer mellem PC og Mac jeg ved ikke om du har begge muligheder?
Prøv at se på HPs side om der er noget du kan bruge:
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareDescription.jsp?lang=en&cc=us&prodTypeId=18972&prodSeriesId=25469&prodNameId=14918&swEnvOID=219&swLang=8&mode=2&taskId=135&swItem=lj-57300-1

Alternativ kan du købe en printserver, så behøver PCen ikke være tændt for at du kan printe fra Imac, men det kræver stadig at du skal installere printeren både på din Imac og din PC

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-03-11 18:38

Citat
Jeg intet om Mac så hvordan du får den til at bruge en delt printer
der mangler et ved jeg ved nemlig absolut intet om Mac