/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Cykling gear
Fra : Cimbombom
Vist : 803 gange
100 point
Dato : 14-03-11 10:05

Hej er der nogle der ved hvor mange hold som bruger elektronisk gear skifte i Tour de france.. er det en fordel eller ulempe at køre med det elektronik (vejer cykler for meget fx).

og ved i om contador og mikael rasmussen kan deltage eller er de udelukket pga det doping....

hilsen cimbombom.

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 110 point
Dato : 14-03-11 10:09

I løbet af de næste par år vil du se at alle pro holdene kører med elektronisk gearskifte.

Vægten er ikke det store problem, i forvejen kan man nemt lave cykler der vejer under de 7,3 kg som er mindste tilladte vægt, så hvis gearene er for tunge fjerner man bare vægten et andet sted.

Elektronisk gearskifte er meget mere præcist end manuelt og du kan udføre dine skift hurtigere end ellers, ulempen er, at jo mere avanceret teknologi der benyttes, jo mere kan gå i stykker.

Contador er som det ser ud i øjeblikket inviteret til Tour de France, men det kommer lidt an på hvad der sker med en eventuel ankesaf fra UCI.
Michael Rasmussens hold er ikke inviteret til Tour de France, de kører i cykelsportens 3. division

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 14-03-11 11:04

Hvornår skifter Team Saxo Banks cykkeludbyder Servélo test team deres nuværende gear system om til noget elektronisk...

Og er det ikke urimeligt at top ryttere som Michael rasmussen, Contador og Alejandro Valverde bliver udelukket fra Tour France uden at de er blevet tested positiv...

læs bare her han siger også selv at det er hamrende urimeligt. http://www.feltet.dk/index.php?id_parent=1&id=28&id_nyhed=29936

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 14-03-11 11:55

Saxo bank kører ikke på Cervelo, det gjorde de forrige år, de har skiftet til Specialized i 2010
Cervelo og de andre cykelproducenter laver ikke gear, det lader de Campagnolo, Shimano og Sram om, og de laver alle elektronisk gearskifte.

Og det er da i høj grad rimeligt at man bliver udelukket når man er testet positiv, doping er jo snyd. Contador er i øvrigt testet positiv for stoffet Clenbuterol, og Michael Rasmussen har talt usandto m hvor han opholdt sig, så han dermed ikke har været til rådighed for doping kontrollanterne, det står i reglerne at det kan medføre karantæne, så han vidste at det ville betyde en udelukkelse.

Godkendelse af svar
Fra : Cimbombom

Dato : 14-03-11 19:29

Tak for svaret Kortoververden.