/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
hvordan kommer jeg i gang
Fra : maja884
Vist : 606 gange
20 point
Dato : 13-03-11 13:30

hey alle sammen

jeg har altid godt ville synge og synger da også der hjemme men ville godt lære det 100% så vis du/I har nogle tips til hvordan jeg måske selv kan lær det eller noget???

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 13-03-11 13:43
Kommentar
Fra : lyngballe

Dato : 13-03-11 15:42

Enhver kan kalde sig sanglærer.
Også de, der bare selv synger lidt til husbehov.

Find ud af, om du vil synge klassisk eller rytmisk.
Også "rytmiske" vil dog pege på en stemmelægningsstart i det klassiske.

Se, om der skulle være plads på en Musikskole.
Er du ikke et barn, er det ikke sikkert du kan få undervisning med kommunalt tilskud.
Kontakt Musikpæd. forening 3535 6333 (9-12)
og bed om at få oplyst privatpraktiserende sangpædagoger i dit område.
Ligegyldigt hvilken sanglærer du får kontakt med:
Bed om et begrænset antal prøvetimer, før du binder dig for en sæson.

"Lære det selv"? Syng bare videre - men det bliver du næppe dygtigere af.
En "lær det selv"-bog findes. Har glemt titlen. men den så gedigen ud. Bibliotekerne har den givetvis.
De må kunne finde frem til den for dig!
Held og lykke og hilsen L

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 13-03-11 15:42

Som Stouenberg så fint antyder skal du have fundet dig en sanglærer. Jeg ved ikke hvor gammel du er, men de fleste kommuner har en "musik skole" hvor man kan få undervisning, til nogenlunde overkommelige priser. Ellers er det nok mest et spørgsmål om at finde en sanglærer der kan lære dig noget, hvis du kender nogen der synger, så spørg dem.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 13-03-11 15:59

Jeg ville melde mig ind i et kirkekor eller noget i den retning, for at se om du har noget i dig der kan bygges vidre på i vores tid mangler der bla selvkritik og kritik fra dem der kenbder en, det har vi jo desværre set alt for mange af i bla: X-faktor og hvad de ellers hedder, nogen gange har jeg tænkt på hvorfor der er nogen der skal helt ind i tv før der kommer en ærlig kritik, der har været nogle der kunne havde undgået at blive udsat for denne ødelæggende og nedgjordte kritik.
Kritik er fint bare de ikke bliver ødelagt, havde det været min datter/søn der ville til sådan noget ville jeg nok havde stoppet dem før dette sjov, nogen gange gør det ondt helt ind i ene sjæl og man spørger hvorfor dettes barns forældre ikke stoppede det og hvis det er fordi forælderne også er total tonedøv, ville det nok være det bedste hvis barnet havde prøvet over for en der ikke er tonedøv først.
For mig er det føelsesporno tv laver med disse programmer derfor ser jeg dem ikke og jeg slår også væk når de sender bla: Paredis hotel eller hvad de nu hedder allesammen jeg trykker væk fra alle disse ting af samme grund, de er mig en kende for klamme.
alan57

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 13-03-11 17:49

Du ønsker måske at være den næste X-factor stjerne.

Nu ved jeg ikke hvor gamle du er? - Men et godt udgangspunkt til at få en basisviden inden for musik og sang... - Er et ophold på en musik-skole/højskole.
Kirkekor m.m. er også en mulighed, for ikke at nævne privat undervisning. (1.times privat undervisning = med 10 timers hård træning derhjemme)
En god idé er at supplere sang med et instrument. (klaver, guitar m.m.)
Sang er mange øvelser i dv. skalar. La,la,la.... O,O.O.... Å,Å,Å.... (Røv sygt) Men desto bedre man kan sin ABC-skalaer, desto bedre sanger bliver man. Det samme gælder hvis man vil spille guitar eller trommer, så starter man ikke med en solo.. Man starter med et streng eller en akkord og bygger på hen af vejen. Hertil kommer skaler der skulle ende med en guitar solo/tromme solo......

Så hvis du bare lige vil snuse til sangverden.... Så slå op i den lokale avise og find en privat underviser og brug 200.kr og se om det er noget for dig..... Han/hun kender nok en masse steder der kunne være oplagt til dig angående sang i band/kor m.m.

McBobo

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 13-03-11 17:54

Glemte lige at sige at.... "Øvelse gør mester"

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-03-11 20:04

Det kan vel ikke gå helt GALT,
hvis dine glas - spejle og andre porcelæns genstande er hele endnu,
men er de DET.

Selv elskede jeg at synge (skolens sangtimer) men det var dengang,
og før man kunne komme andre steder end Frelsen Hær, for at lære noget.
Hvilket ikke lige passede til mig...

Men prøv links du har fået, de kan bedømme din stemme..ikke almindelige mennnesker
der ikke engang har hørt din stemme _ endnu.

Men følg op på det, der er dem, der kan tjene på det.
Selv ville jeg kun for fornøjelsen skyld.

Men det var også, da Beatles var knækket ud og alle skulle have langt hår