/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Hvad gør vi med Erik
Fra : jensviggo
Vist : 2174 gange
50 point
Dato : 13-03-11 10:33

Det er ikke så godt med sundhedsvæsenet/uvæsenet!!!!!!

min gamle arbejdskammerat Erik, der i dag er 72 år, har nu gennem snart været plaget af meget stærke smerter, der åbenbart ikke kan fjernes/helbredes. Jeg har tidligere forelagt det her i forum uden held, men jeg prøver igen.
Smerterne sidder i mellemkødet, altså mellem anus og pung, og er virkelig uholdelige for ham. Her er, hvad han har været igennem af forsøg for at få konstateret, hvad er det, og hvordan kan de fjernes.

CT/MR/røntgen har han været igennem flere gange uden held, hvidløgskure, anbefalet af radiodoktor Carsten Vagn Hansen, uden held, akupunktur/zoneterapi/fysioterapi/binyrebarkhomoner/b vitaminer og d-vitaminkure/egn læge 10-12 gange.
Så nu spørger jeg, hvor skal han henvende sig for at komme dette udyr til livs, det skal nævnes, at Erik før dette indtraf var meget frisk og rørig, ingen røg og alc.

for Erik.......hjælp

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-03-11 10:39

ALLE smerter kan "fjernes"......

Problemet ligger i at en fjernelse sandsynligvis ville medføre ENDNU STØRRE problemer - og måske "død"

Man kan af gode grunde IKKE fjerne noget man ikke kan finde årsagen til

Men, med til historien hører, at man bliver DYGTIGERE og DYGTIGERE til at finde årsagerne.....

Lægevidenskaben udvikler sig på timeplan - i morgen ved man mere end idag.....

En læge bliver ALDRIG færdiguddannnet.....

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-03-11 11:27

Citat
ALLE smerter kan "fjernes"......

Lidt af en påstand

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-03-11 11:34

Jeg kan ikke lade være med at tænke på en nerveknude. Jeg har selv haft en i en fod. Jeg fik sprøjtet binyrebark ind i den uden virkning. Den forsvandt af sig selv efter 1½ år. Og jeg har ikke mærket til den i snart 15 år. Jeg tog smertestillende piller. Det tog den værste smerte. Men ondt gør det.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 13-03-11 11:59

Er han undersøgt for kronisk prostatitis?

Du kan læse om det her

http://www.laegehaandbogen.dk/default.aspx?document=2365

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-03-11 11:59

Citat
Lidt af en påstand

JA - en lægelig påstand

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 13-03-11 12:55

Hej jensviggo du skal have ham undersøgt for Prostatakræft, det er ikke sikker at det er Cancer, men han skal undersøges med det samme.
Og hr refi, ikke alle smerter kan fjernes, med mindre du tænker på at skyde manden så går det væk, men der er den lille bivirkning at han så skal begraves, men smerterne er helt sikkert væk tro mig.
alan57

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-03-11 13:04

Citat
Og hr refi, ikke alle smerter kan fjernes

Så siger "vi" det

Kommentar
Fra : Lilleclaus

Dato : 13-03-11 13:57

hej jens viggo
ja det er et træls sted at havde smerter, har din ven været ved en alternativ behandler ? punktet du henviser til er et zone punkt som hedder "DU1" (er et træls sted at få lavet akupunkttur, men det kan hjælpe på smerterne) og smerter der kan også være pga. ubalancer andre steder Bl.a. "lændesmerter-tarmkatar-endetarmsbetændelse-hæmorider". Det vil nok også være en god ide, at han får taget blodprøver mhb. på at få afkræftet evt. en tarm cancer eller prostatakræft og andet tarmproblemer.

Lilleclaus
www.klinik-chi.dk

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 13-03-11 15:08

Lilleclaus - en blodprøve kan ikke vise om man har kræft, gid det var så enkelt.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 13-03-11 15:10

Da manden ikke ryger, bag så nogle gedigne haskager.
Den eneste bivirkning er at han bliver fløjtende pivene skæv.

Højris

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 13-03-11 15:27

Skriv til ugebladet Hjemmets lægebrevkasse. Han har tit et godt bud på hvad folk fejler og hvilke undersøgelser der skal til, som spørgerens egen læge åbenbart ikke har tænkt på. Desværre kan en læge sagten have en lægepraksis uden vide ret meget. Det vil også være godt, hvis du gik med ham til lægen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-03-11 16:35

En neurolog eller en reumatolog ved besked om alt ved nerver.

Har din ven prøvet en af dem?

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 13-03-11 16:50

Citat
CT/MR/røntgen har han været igennem flere gange uden heldr

Hvis Erik ikke selv har betalt for ovenstående igennem privathospital, lyder det jo som om, at henvisende læge har taget hans henvendelse ret alvorlig - man laver ikke skanninger for sjov og slet ikke en MR. Så lægen har jo mistænkt et eller andet, som er blevet afkræftet.

Mon ikke Erik, sammen med sin læge, skal arbejde videre med forskellige ting. Det skulle iøvrigt undre mig meget, hvis der ikke allerede er taget blodprøver for at udelukke forskellige anormaliteter.

Mht. smerter, så er det jo svært at fjerne dem permanent, når man ikke kender årsagen, også med alternativ behandling...

Jeg håber han finder en løsning på problemet - held og lykke til ham.

Mvh.
Thomas

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 13-03-11 16:53

Refi

Hvem kan fjerne fantom smerter hos en benamputeret ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-03-11 16:58

Dumme spørgsmål besvares DUMT....

Det KAN jeg....

Men som nævnt er "bivirkningerne" STØRRE end de smerter der allerede er

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 13-03-11 17:05

Det sker altså, at en praktiserende læge laver de forkerte undersøgelser. At han er scannet, betyder ikke, at han sikkert mangler at komme til den rigtige specialist. Når lægen ikke ved hvad han fejler, ved han sikkert heller ikke hvilken specialist han skal sende ham til.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 13-03-11 20:08

Alle smerter kan fjernes. Det er bare at lægge manden i coma, så mærker han ikke en skid til sine problemer.
Så Refi har ret. (Igen)
alimak

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 14-03-11 09:00

@ skytten 49
Du har ikke ret,min Prostatakræft blev opdaget ved en blodprøve (forhøjet PSAtal),så det kan tages i opløbet hvis man er heldig (læs går til lægen i tide)nok.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-03-11 09:41

Citat
Dumme spørgsmål besvares DUMT....

Som at spørge efter hovedpinepiller og få at vide at de ikke virker mod fantomsmerter

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-03-11 15:07

Jensviggo.

Du må bakke Erik op i at vandre tilbage til sin læge.

Hvis han har haft gedigne smerter uforandret i 2 år, så er det næppe kræft, men det ER altså noget en læge skal afgøre.

Han skal altså bestille tid hos lægen, og hvis lægen ikke kan finde på flere undersøgelser, så ville jeg nok foreslå, at han skifter læge. Måske er der brug for et sæt friske øjne.

Du må ikke opfatte det forkert, men jeg må lige spørge, om Erik er bøsse? Eller om han eksperimenterer med analsex? Altså om der er en sexuel årsag til hans smerter?

Hvis det er sagen, så kunne sundhedsvæsenets manglende fund muligvis skyldes, at man har haft de forkerte briller på... Så skal han overvinde sin blufærdighed og lægge DE kort på bordet..

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 14-03-11 18:16

4: Stærke smerter i underlivet

Hvis man stadig har sin blindtarm, kan det være denne, der er betændt. Smerterne kan også skyldes galdesten, problemer med bugspytkirtlen, mavesår eller forstoppelse. Derfor bør man søge læge.

Stjålet herfra;http://fpn.dk/liv/krop_valvare/article1178423.ece
alimak