/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
ny kostplan til og tabe mig :D
Fra : kayam
Vist : 915 gange
100 point
Dato : 12-03-11 21:43

Hej alle sammen
Jeg har en ny kostplan jeg ville prøve at følge, men ville lige være sikker på den er sund så ville i ikke lige kikke på den :D
her kommer den :D

Min kostplan
Morgenmad:
½ grapefrugt eller 1 glas grapejuice

Frokost:
½ grapefrugt eller 1 glas grapejuice

Aftensmad:
½ grapefrugt eller 1 glas grapejuice

Min kostplan 2
Morgen:
2 dl havregryn eller fibrecornflakes med skummetmælk

Formiddag:
fiberbolle (skolebolle)

Middag:
1 rugbrød men meget LIDT smør

Aften 2 kratoffer og sovs

I fik lige 2 så hvis i ville kikke på dem ville det bare være super :D

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 12-03-11 22:00

Hvem har givet dig sådan en kostplan - lægen eller har du selv opfundet den?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-03-11 22:01

Hvis du følger den dør du af enten sult eller underernæring.

Kommentar
Fra : kayam

Dato : 12-03-11 22:07

Den fandt jeg på nettet

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 12-03-11 22:16

Jeg har en god link til dig, som jeg har haft stor glæde af:

www.naturligslankekur.dk

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-03-11 10:17

Du tager forhåbentlig lidt vitaminer/ tilskud ved siden af.
Den lever du ikke længe på, den plan men GO fornøjsel

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 13-03-11 10:24

Med den plan kommer du indi en såkaldt yuo-yuo slankekur, som er meget usund. Jeg har kun et godt råd til dig. Læs siden, som jeg skrev: www.naturligslankekur.dk
Jeg har prøvet mange slankekure, men kun denne har været effektiv.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-03-11 10:39

Hvad gik der forresten galt med den gamle kostplan,
virkede den heller ikke, eller?

Kommentar
Fra : ElseR

Dato : 14-03-11 07:39

Ingen af kurene er sunde.
Jeg synes du skulle snakke med en læge, for jeg tror kun det er personer med en alvorlig spiseforstyrrelse der vil overveje sådanne kure.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-03-11 15:31

Du har et BMI på 20,8. Det er lavt, men ikke FOR lavt.
Det er faktisk ret fint.

Hvis du har deller på maven, så er det noget du skal træne væk med motion/sport/gymnastik, alt efter dit temperament.

Dine kostplaner er næsten helt fine, hvis du spiser begge dele hver gang. Altså du skal både have juice, mælk og havregryn til morgen. Meget gerne frugt i stedet for juicen.

Til frokost skal du både have juice og en til to skiver rugbrød med sundt pålæg, som f.eks. fisk, ost, kød eller æg. Smørret kan du godt helt glemme.

Til aften er det fint med kartofler eller ris og endelig også noget kød eller fisk. Gerne magert kød og fed fisk. Fed fisk feder sjovt nok IKKE. OG godt med grøntsager.

Når du gerne vil holde et højt stofskifte, af hensyn til energi så du kan dyrke motion, så er det en rigtig god ide at spise tre små mellemmåltider. Gerne frugt, en grovbolle og grøntsag, som rå gulerødder, tomat eller agurk.

I den alder, du har er det MEGA vigtigt at du får alle de sunde næringsstoffer, som din krop har brug for.
Hvis du VAR for tyk, så skulle du have din læge eller en diætist til at råde dig.
Det er alt for farligt selv at gå på slankekur når man stadig udvikler sig. Du kan skade dig selv for resten af dit liv..
Nu skal du bare spise almindelig SUND mad og dyrke motion.

Kommentar
Fra : kayam

Dato : 14-03-11 18:23

Ja jeg har en spise forstyrelse har lige haft anorasik men er ikke tilfæres

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 15-03-11 12:56

Hvis du lige har haft anoreksi, så skal du snakke med dem, der har hjulpet dig med at blive rask. Du har nok gået til noget behandling, og det er vigtigt, at du fortsætter med det. Jeg tror at den behandling også vil hjælpe dig til at blive mere tilfreds med dig selv.

Anoreksi er en meget farlig sygdom. Hvis man ikke bliver behandlet kan man dø af den. ELLER man kan få skader for resten af livet.

Hvis man bliver behandlet i tide, så kan man blive helt rask. Men man kan også få tilbagefald.

Og det tror jeg at du måske er ved at få.
Så snak med dine behandlere, og hør DEM om, hvad du skal spise. Og om hvordan du kan blive mere tilfreds med dig selv.

Kommentar
Fra : hhbj50

Dato : 12-04-11 16:30

hej kayam
havde det været d 1 april. ja så havde jeg forstået det, og hvor på nettet har du den plan fra, der ville jeg gerne ind og skrive et indlæg.
hvad der osse undre mig er at du med så en alvorlig sygdom som anoreksi ikke helt kan stave til det, hånden på hjertet, hvor gammel er du og du er sikker på at du ikke tar fusen på dem som vil hjælpe dig, hvis du kan finde den kur på nettet ja så har du alle muligheder for at lede efter en bedre og meget mere fornuftig, pøj pøj med det,ellers vend tilbage og jeg skal gi dig nogle og bedre kure.
mvh marianne bornholm