/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Flytte køkken i herskabslejlighed
Fra : Immaculate
Vist : 1337 gange
20 point
Dato : 12-03-11 11:56

Vi har en dejlig andelslejlighed på Frederiksberg, hvor vi gerne vil flytte køkkenet ind i spisestuen, da denne er enormt stor, og vi samtidig frigiver plads til et "ekstra" værelser, der hvor køkkenet er nu.

Mit spørgsmål er - kan det overhovedet lade sig gøre? Spisestuen er forholdsvis tæt på både badeværelse, toilet og køkken, men ligger ikke lige ved siden af - der vil være 3-4 meter til nærmeste faldstamme.

Det er en gammel bygning fra 1902, klassisk københavner-stil.

Økonomi er ikke så meget et problem, mere om det er en mulighed at flytte et køkken så langt, uden at brække gulvet og underboens loft ned.

Venligst,
Emil

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 12-03-11 12:24

Alt kan jo lade sig gøre, i et køkken er der jo faktisk kun tale on afløb fra vask og opvasker og det kan løbe inde i vægen , men du er nok nød til at lave nye vægge i de rum som det skal løbe igenmen til den nærmste faldstamme , og måske er du heldig at strømmen kommer fra den side hvor afløbet skal hen.......det samme med varm og kold vand .......
Har før været med til at vende rundt på nyer og meget gamle herskabs lejlighede/huse.......

Mvh Bassebo.....

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 12-03-11 12:38

Kan heller ikke se hvorfor det ikke skulle kunne lade sig gøre men det bliver jo et projekt hvor i skal klare jer uden køkken og stue et stykke tid.

Jeg ville personligt alliere mig med en der kunne byggestyre ellers kan et så komplekst projekt sku godt løbe af sporet og mon ikke man også lige skulle vende det med bestyrelsen i foreningen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-03-11 12:52

En andelslejlighed !

Du kan intet foretage dig med mindre andelsboligforeningen/kommunen/teknisk forvaltning giver tilladelse.

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 12-03-11 13:02

Man kunne jo også vente med at rive det gamle køkken ned til at det nye var på plads......

Bassebo......

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-03-11 16:43

Du skal spørge Andelsforeningen.
Spørge kommunen
Spørge en VVS'er
Ikke absolut i den rækkefølge

Skal afløbsrøret gennem et 3. rum kan dt godt blive svært.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 12-03-11 18:17

Det kan lade sig gøre hvis det er lovlig. Ingen problemer med det .Faldstamme og vandrør er ikke noget problem at skjule.
alimak