/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Analog video til usb - DUER IKKE
Fra : amonsendk
Vist : 1020 gange
100 point
Dato : 11-03-11 18:01

Hej. Jeg har stoooore problemer med at overspille video fra mit analoge videokamera SONY CCD-TR790E PAL driver via USB til PC. PC'en kan ikke "se" kameraet og det er ikke muligt på nettet at finde en driver til lige præcis det kamera. Hvad hulen gør jeg ????

KH Jeanett

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-03-11 18:46

Citat
Hvad hulen gør jeg ????
starter med at fortælle hvilken styresystem du har på computeren for eksempel

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-03-11 18:51

Du har sikkert samme problem som jeg havde med en DCR-TRV255E
I Vista og XP kørte det fint med USB

I Win 7 var det kun muligt med firewire, og har du ikke det, er det muligt at du kan købe et PCI express kort med firewire.

Kommentar
Fra : amonsendk

Dato : 11-03-11 18:55

windows 7

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-03-11 19:03

1. Har du firewire på dit camera.
2. Er der firewire på din computer.
3. Har du PCI express på din computer.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-03-11 19:13

Det er et analog videokamera, så du kan ikke trække digital videofilm fra det.

Den analoge film skal digitaliseres før den kan komme på computeren.
du skal have et videodigitaliseringskort og software i computeren først. Fås også som ekstern enhed.

Mange synes det er nemmere at bruge en gammel analog hd-recorder og optage videoen til den. Overfør til DVD og sæt dvd en i computeren . så skal der bare passende somtware til at transformere dvd formatet til det ønskede digitale videoformat, som er til at redigere.

Kommentar
Fra : amonsendk

Dato : 11-03-11 19:15

på mit kamera er der composite stik og S-VHS. På min pc er der flere stik - men er firewire ikke to forskellige stik ? Og jeg har ikke PCI express ...

Kommentar
Fra : amonsendk

Dato : 11-03-11 19:21

jeg har sådan et omformerstik der gør analogt til digital - det er dette http://www.av-cables.dk/billede_kabler/composite_kabel/composite_converter/usb_20_video_lyd_redigerings_kabel_3016_da.html

Men PC'en kan ikke se kamreaet - derfor kan jeg ikke hente materialet ind i feks movie maker ??

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-03-11 19:26

Det er ikke pc der skal se kamera, du skal have et program der kan optage fra den videograbber du har, og hvis moviemaker ikke kan se den mangler der driver til videograbberen, du skal installere driver fra den cd der fulgte med

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-03-11 19:28
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-03-11 19:32

Der er almindeligvis to størrelser firewire..................her er den lille
http://www.billedeupload.dk/photo/2011-03/4d7ae9a7/lille firewire.jpg.html

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-11 22:31

STOP nu...

Det har INTET med hverken styresystem eller ledninger at gøre...

Et analogt kamera kan slet ikke ses af andet end et program der kan optage fra et analogt kamera...

Det er jo IKKE filer der ligger på kameraet

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-03-11 23:13

Firewire har ikke noget med sagen at gøre. Med din lille usb.digitiser skulle det i princippet kunne lade sig gøre. Der skal være indlæst driver til digitiseren , og så skal du bruge et videooptageprogram- kunne være det fra ulead- som kan genkende digitiseren.
Det skal indstilles til pal 25/s men kan sikkert også køre med mindre opløsning end den der nævnes i data.

Men du skal være opmærksom på at det kræver en hurtig usb 2 og en hurtig pc for at det går godt. En hel del af videodannelnsen må foregå i computeren, som skal kunne nå fuld dannelse af mindst 25 billeder/sekund .

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 12-03-11 15:25
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-03-11 09:51

Citat
jeg har sådan et omformerstik der gør analogt til digital - det er dette http://www.av-cables.dk/billede_kabler/composite_kabel/composite_converter/usb_20_video_lyd_redigerings_kabel_3016_da.html

Men PC'en kan ikke se kamreaet - derfor kan jeg ikke hente materialet ind i feks movie maker ??

Jeg har akkurat det samme "omformerstik" og du skal blot installere det medfølgende program så kan du se det. Med det program kan du grabbe analog video ind og digitalisere et. Jeg har gjort det med alle vores gamle analoge videoer fra den gang børne var små m.m. og jeg kan efterfølgende lave de sekvenser, lægge lyd på osv. Det kan gøres med et og samme program. Programmet der medfølger hedder Ulead Video Stude SE (vil jeg tro). Efter det er hentet ind kan det også åbnes i andre behandlingsprogrammer, har dog ikke afprøvet med Movie Maker

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-03-11 10:25

Citat
har dog ikke afprøvet med Movie Maker

Det skulle kunne lade sig gøre, hvis man nærlæser HJÆLP i Movie Maker,
men hvem læser i sådanne hjælpe filer nu omdage, jeg gør ikke.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-03-11 11:22
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-04-11 12:16

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-04-11 15:33

Det kabel er du har er en video konverter der konverterer analog om til digital media. Jeg har det magen til og bruger det til win 7. Men du skal bare installere det program VideoStudio fra Ulead der er med, så kan du se og hente det ind på din pc. Din konverter kalder sig USB grabber og du vælger det som Source i Menuen Capture.
Hvaliteten er ikke al for god men tåleligt. Jeg har reddet alle videoer fra for 25 år siden og til for 10 år siden. Men mangler lige de sidste småting. Det tager en helvedes tid for det tager jo den tid det tager båndet at køre igennem.