/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
initialisere
Fra : kivi
Vist : 565 gange
100 point
Dato : 11-03-11 11:34

min 500 gb er gået i stå når jeg prøver at installere på den siger den at jeg skal restarte og reparere men så siger den at der ikke findes noget windows og så sker der ikke mere ,sætter jeg den til via mit usb stik kan jeg se den i diskhåndteringen hvor der står at den ikke er initialiseret det prøver jeg så men så får jeg at vide at disken ikke er klar,hvad pokker er der sket og hvad gør jeg for at redde den så ???

Kommentar
Fra : xou

Dato : 11-03-11 11:44

hej kivi !
er det når den vil starte pcen op den siger det.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 11-03-11 11:45

prøv at trykke f8 under start hvad sker der så

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 11-03-11 11:46

ja

Kommentar
Fra : xou

Dato : 11-03-11 11:50

hvilken windows version er der på disken

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 110 point
Dato : 11-03-11 12:04

når den er på usb drevet - kan du så i diskhåndtering vælge - ved at højre klikke med musen - vælge egenskaber - fanen funktioner - undersøg nu ,søg efter genopret dekfekte sektorer !!!!!
elller er den nok DØD du kan købe en magen til ,åbne den tage disk pladen ud,sæt den ind i den nye harddik kasse,men helt hvordan må du nok spørge en anden om.
Ellers findes der firmaer der liver af at redde dat - til mange penge

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 11-03-11 12:18

jeg kan godt se egenskaber og hvad der står der men den vil initialiseres og det kan den ikke den er ikke klar og det er win 7

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-03-11 14:33

Du bliver nød til og formatere den og når nu du har den som USB harddisk så gør du det bare i diskhåndteringe.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-03-11 15:01

Hvis du har haft den som usb tilsluttet disk og så trukket stikket ud i utide (inden den var færdigskrevet) kan dens sektorer gå helt i udu.
skaden kan være mere eller mindre alvorlig. Prøv først me diskskan og automatisk udbedring.

Næste forsøg err at fjerne partitioner og genetablere nogle nye, som derefter nyformatteres.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 13-03-11 10:19

er der ikke et program som kan undersøge en harddisk

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 13-03-11 10:29

der er kommet mange gode råd men problemet er at jeg kun kan se harddisken i diskhåndteringen og der får jeg ikke lov til at gøre noget den siger kun at disken ikke er klar

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 13-03-11 11:48

Hvilke valgmuligheder har du hvis du højre-klikker på harddisken i diskhåndtering?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 13-03-11 12:56

Jo, der findes flere programmer som kan undersøge en harddisk. En som jeg selv ville bruge i dit tilfælde er Spinrite. Det er et købeprogram som kan fås på http://www.grc.com. (Der findes sikkert også gratisprogrammer som kan nogenlunde det samme, jeg kender dem bare ikke.) Man får den som en .iso fil som man både kan lave en diskette og en CD af efter eget valg. Begge booter med FreeDOS. Programmet laver en MEGET grundig test af hver eneste sektor, og jeg har selv oplevet at den kan gøre selv totalt ulæselige og kassable diske læsbare så man kan redde data inden de bliver ulæselige igen. Der ligger USB-drivere i den FreeDOS som følger med, men det er sikkert en god ide at sætte den i maskinen hvis du vil forsøge dig med dette. Du behøver ikke at have andre diske i maskinen under testen, Spinrite har ikke brug for Windows for at køre.

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 15-03-11 07:32

Tak for svaret xou.