/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Når flere rejser sammen
Fra : Toms_taxa
Vist : 358 gange
50 point
Dato : 10-03-11 22:29

Hej

Nogen der kender til et program der kan styre lidt økonomi under en rejse...

Hvis man eks. forestiller sig at 5 rødder tager af sted på ferie og de hver i sær betaler nogle af de mange regninger der kommer, en betaler bil - en har betalt fly osv.

Der må være et program der kan holde styr på hvem der skylder hvad efter 14 dages druk

Nogen med et forslag?

Kom frisk!

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 10-03-11 22:45

Sæt det hele ind i et regneark, en kolonne til hver deltager og en række til hver omkostning.

Spændende hvordan i vil administrere at sidde med det på en bar

Kommentar
Fra : Toms_taxa

Dato : 10-03-11 22:52

Det var jo netop det vi ville undgå

For år tilbage havde jeg et program på min telefon der kunne styre det - men det har ikke mere desværre.

Programmet hed Share a bill - men jeg kan ikke finde en pc version.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-03-11 02:20

Citat
Det var jo netop det vi ville undgå

Det undgår I ikke, og hvem kan iøvrigt styre sig igennem et program på en medbragt bærbar eller telefon når I er lettere overrislede ??

Lav et regneark med kolonner som foreslået, det kan Du også hurtigt gøre i MS Word eller OpenOffice, og UDSKRIV det a` flere sider, og brug kuglepen til at udfylde.
Hver gang en person har svinget Visakortet til en fællesudgift skrives beløbet ind i blanketten med navn og udgiftsarten, og der gemmes evt. en bon.

Når I kommer hjem lægges alle kolonnerne sammen.....kan sagtens gøres med hovedregning....og så findes gennemsnittet så det kan ses hvem der skal have penge eller betale.

Jeg har selv gjort det et par gange med blot en rejsefælle, vi havde så meget styr på hvis tur det var til at lægge ud så det var kun få hundrede kroner der skilte os ved slut.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-03-11 15:22

Lav en rejsepulje og udnævn en kassemester, indbetal hver eksempelvis 1000 kr
og fælles omkostninger betales af puljen...

Ekstra personlige ting, og umådeholdent forbrug, må de enkelte selv betale.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-03-11 19:07

Yes - fælles udgifter, og fælles betaling.....................så er der ikke så meget at skændes om.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 13-03-11 17:58

Ja en fællespung er en rigtig god ide, den har vi ofte brugt.
Når en person så har været ude at handle eller købt noget uden at have fælles pungen med betaler man selv og går hjem på hotellet og tager beløbet af fællespungen.
Dette er nem at administrere.
Hvis man lægger boner i pungen har man også priserne at tale om når man kommer hjem.