/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Kan jeg "tracke" min stjålne iphone?
Fra : gozimza
Vist : 12773 gange
500 point
Dato : 08-03-11 21:28

Hej, min veninde fik i weekenden stjålet sin iphone...der er ikke imstalleret ekstra programmer på men findes der ikke en måde til at finde ud af hvor den er?de3r er gode point at hente her....
Mikkel

Kommentar
Fra : Maksimus

Dato : 08-03-11 21:34

Så vidt jeg ved skal du have installeret "find my iPhone" på telefonen for at tracke den.

Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 08-03-11 21:44

Og har jeg ikke det hvad kan jeg så gøre........

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-03-11 21:49

Citat
Og har jeg ikke det hvad kan jeg så gøre........

Vinke farvel til den...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-03-11 21:50

eller prøve at kontakte udbyder, og så spørge dem, om de kan nogle tricks

Kommentar
Fra : jabalya

Dato : 08-03-11 22:01

politiet kan god finde ud af det, hvis de vil,og hvis det bliv sat en abonnement sim kort i telefonen.Jeg haroplevet det før.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-03-11 23:48

Hvis du har registreret den på Mobileme kan du finde den der, men de fleste har efterhånden fundet ud af, at det første de skal gøre når de stjæler en Iphone er at slå lokaliseringstjenester fra, og så kan du ikke længere finde den på den måde

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 09-03-11 06:06

Køb en ny og passe bedre på den.
Surt, men sådan er livet i dag.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-03-11 16:29

Hvis du har dens IMEI nummer, kan den spores ved hjælp af dette, eller du kan vælge at spærre for brugen af den, uanset hvilken SIM-kort der er i den.
I første omgang vil en sporing være nyttig, da der kan ses under hvilken netværk den er koblet op, samt hvilket SIM-kort der bliver benyttet.

Det er sådan,at hver gang du tænder for den, vil den sende info til den aktuelle operatør, med oplysninger om kortnummer og IMEI numret.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 09-03-11 16:31

Severino

Jeg er da meget interesseret i at vide hvordan du kan spore en telefon ved hjælp af IMEI nummer?
Jeg ved at politiet med teknisk bistand kan, men det er vist ikke tilgængeligt for menigmand.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-03-11 16:53

Det har jeg heller ikke påstået, den skal meldes stjålet, og IMEI numret skal opgves, så vil operatørerne kunne spore den i brug.
Endvidere vil den blive meldt stjålet på alverdens netværker, så den bliver ubrugelig.

Kommentar
Fra : jabalya

Dato : 09-03-11 22:34

Jeg har sgu sagt det at KUN politiet der kan finde ud af hvem har den og HVID det bliv sat i den et abonnement sim kort og ikke taletids kort.du skal melde den stjålet og insistere at du vil have din Iphone tilbage:og jeg er sikker at politie vil finde den til dig(håber det)

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 10-03-11 06:31

jabalaya

Jeg tror ikke det nytter så meget at insistere.

Selvfølgelgi får man den tilbage såfremt politiet finder den, men man skal nok ikke forvente at de smider alt hvad de har i hænderne hver gang der er nogen der får stjålet deres Iphone

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-03-11 21:31

Prøv at se denne side: http://www.66mobile.com/IMEI-check-stolen-phone.html

Nu er det så ikke politiet ALENE der spore din IPHONE, når den er meldt stjålen.
De er et samarbejde mellem din teleudbyder og politiet.
Teleudbyderen kan fortælle i hvilken område i netværket, den befinder sig, og evt. hvis der er indsat andet SIM-kort, hvem der er ejer af dette.
Hvis den bliver brugt til internet trafik, så er det ikke et taletidskort, men et registreret kort, fordi der skal afregnes for nettrafik.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 13-03-11 21:35

Politiet har aldrig kunne spore telefoner de kan kun bede operatørerne om det

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-03-11 13:32

Sådan finder du din mobiltelefon
http://www.computerworld.dk/art/114681?a=rssreader&i=0

PS
Dårlig statistik du holder dig, det må kunne gøres bedre!

Spørgsmål
- Ubesvarede 2
- Besvarede 15
- Annullerede 28
- Slettede 0
Ialt 45

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-03-11 15:03

Ja Klaudi, det kan være han også må annullere sin telefon!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-03-11 15:15

For lige at gøre det begribeligt for den mindre vidende; så sker der det, at når en telefon tændes, så søger den netværk, og leder efter den operatør som abonnementet eller taletidskortet er oprettet hos.
Telefonen sender så en datastrøm til operatøren, der indholder telefonens IMEI nummer samt simkortets kortnummer.
Det gør den hver gang den bliver tændt.
Begge numre er søgbare for operatøren.
IMEI numret fortæller hvilken telefon det drejer sig om, da numret er unikt som et CPR nummer.
SIM-kort numret angiver hvem kortet tilhører, samt hvilken operatør der administrere det, lige som det er tilknyttet et bestemt telefonnummer.

Ved at melde en telefon stjålet, og har opgivet dette IMEI nummer, så vil enhver brug af telefonen, uanset hvilket simkort der sidder i den, automatisk registreres og under hvilken sendemast den er opkoblet.
Hvis så det er et fremmed SIMkort der bruges, og dette er registreret under et navn, vil det være som at melde sig selv for tyveri.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-04-11 12:20

Kommentar
Fra : pealy

Dato : 07-04-11 18:58

Jeg har aldrig modtaget den pakke Apple har sendt til mig med mine 2 iPhones, jeg har derfor ikke noget IMEI nummer..

Kan den så spores?? HELP :)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-05-11 07:59

Halloooo