/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Gorenje wa64163 fejlkode 9
Fra : Peterfraamager
Vist : 3895 gange
20 point
Dato : 08-03-11 21:16

Min vaskemaskine (Gorenje wa64163) fra 2006 er pludselig stoppet og der står nu "Fejl 9" i displayet. Manualen siger intet om hvad denne fejl betyder, og jeg har ikke fundet noget herom på nettet. Kan nogen hjælpe med at oplyse, hvad "fejl 9" betyder?

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 08-03-11 22:24

Har du prøvet at koble strømmen fra i f.eks. en halv time.Ligesom at nulstille computeren.

Kommentar
Fra : Peterfraamager

Dato : 08-03-11 23:43

ja

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 09-03-11 23:51

Det var mystisk.
Kender kun disse til gorenje:
F1 = Varmefejl
F2 = Vand niveaufejl
F3 = Motorfejl
F4 = Varmningsfejl.
F5 = Fejl i udpumpning
F31 & F32 = Motorfejl
F41 til F44 = Opvarmningsfejl
F61 = Centrifugeringsfejl
F62 = Fejl i dørlås

Men det hjælper jo ikke dig :(

Kommentar
Fra : Peterfraamager

Dato : 10-03-11 12:31

Jeg har skruet bagbeklædningen af, og jeg gætter nu på, at "Fejl 9" betyder noget i retning af "Der er vand over det hele".

Der er en afbryder i bunden, som sørger for at maskinen stopper, hvis der er en læk. Jeg kan se, at vandet pibler ud af tromlen, når jeg starter maskinen, så der må være gået hul på den et eller andet sted.

Jeg har i dag bestilt en ny maskine, som bliver leveret i morgen.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 10-03-11 17:34

Jeg havde nu valgt at reparere lækagen :)
Men jeg vil lige skrive mig den fejl 9 bag øret, som du beskriver den.