/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
opret terminalserver eller lign
Fra : snaptil
Vist : 639 gange
210 point
Dato : 08-03-11 08:57

Hejsa
På vores kontor har vi en klient der ligger 300 km. væk. Jeg tænkte på hvordan jeg kan oprette fjen adgang til deres pc/bogføringsprogram. Skal jeg oprette en terminalserver eller lignende?

Deres bogføringsprogram hedder dentalsuite, jeg ved ikke om det gør en forskel.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 08-03-11 09:05

er teamviewer evt. en løsning

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-03-11 09:24

Med programmet teamviewer kan du arbejde på den anden computer så længe i har givet tilladelse eller der genstartes. Teamviewer kan stoppes i begge ender, og bør ikke sættes til automatisk kobling.
Jeg kender en som styrer en computer nede på Mallorca i forbindelse med IHC styring af et stort hus.

Har man en god forbindelse, kan der tales over Skype samtidig.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 08-03-11 10:01

ok, lyder fint . så teamviewer er den bedste/god løsning?
Hvilken licens skal der vælges? hun er klient i det firma jeg arbejder i, så det er nok ikke ok med en

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-03-11 11:46

Teamweaver er gratis for private men koster når det er til firmabrug.

http://www.teamviewer.com/da/index.aspx
http://www.teamviewer.com/da/licensing/index.aspx

Det er så op til dig om du vil agere privat eller firma.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-03-11 13:03

Jeg synes helt klart du skal oprette en terminalserver som brugerne skal logge ind på for at få adgang til de nødvendige systemer. Man kan selvfølgelig også oprette en citrix server, men har I allerede et netværk så skal der ikke mere nyt hardware eller software til for at oprette en terminalserver.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 09-03-11 12:17

er der en guide til hvordan webnoob?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-03-11 12:23

Hvilket OS køre i med på jeres server(e)?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-03-11 13:18

Hvis du indretter nyt køkken , skal du følge det nye bygningsreglement, også når det er i et ældre hus.
Det betyder bl. a. krav om ventilation og erstatningsluft, selv om det ikke var i det køkken, som du nedlægger.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-03-11 13:55

Citat
Hvis du indretter nyt køkken , skal du følge det nye bygningsreglement, også når det er i et ældre hus. Det betyder bl. a. krav om ventilation og erstatningsluft, selv om det ikke var i det køkken, som du nedlægger.

Hvad er det med spørgsmålet og gøre?

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 09-03-11 16:32

Webnoob:
Vores system på vores arbejdsplads skal holdes udenfor denne forbindelse. Den kører på sin egen terminalserver og der må ikke oprettes forbindelse herigennem.
Vi vil oprette forbindelse udenfor terminalserveren. Min pc her bruger windows Xp.

Så det er vel oprettelse af en terminalserver hos klient der er sagen. jeg skal først over til hende engang i slutningen af denne måned, og kender ikke hendes styresystem.

Eyvind:
Det er teamviewer også som jeg læser det. Men vil da lige læse muligheder på dit forslag.
Mht. til at agere privat, så tror jeg det bygger på du bruger mindre trafik i arbejdstiden og det ville se mærkeligt ud i dette tilfælde.
Men derudover overvejer jeg stærkt teamviewer, idet det ser ud til at være nemt og sikkert at installere.

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 210 point
Dato : 09-03-11 16:38

I det tilfælde vil jeg så også bruge teamviewer.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 09-03-11 18:55

Eller VNC med kryptering eks. http://www.uvnc.com/features/encryption.html

Godkendelse af svar
Fra : snaptil

Dato : 24-03-11 10:33

Tak for svaret webnoob.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-03-11 12:38

Det var så lidt, altid glad for at kunne hjælpe.