/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Hvordan kan andre være logget på min IP?
Fra : rosekamp
Vist : 875 gange
100 point
Dato : 08-03-11 08:05

Da jeg havde logge på min pc på arbejde her til morgen, fik jeg en fejlmeddelelse op, hvor der stod, at der allerede var logget en anden pc på netværket med samme IP adresse. Hvordan kan det lade sig gøre?

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 08-03-11 08:05

logge=logget

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-03-11 08:42

Din arbejdsgiver snager lidt i dine private sager.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 08-03-11 09:05

Jeg tror ikke det er ip addressen der tages hensyn til. Men du har sansynligvis et logon der giver dig adgang til firmaets servere og diske du skal bruge i din dagligdag. Muligheden er så at en andem har logget sig på med dit logon, dette vil jeg så spørge IT afdelingen om at finde ud af hvem er. Det vil også være i deres interesse af finde ud af hvordan dette er foregået. Tænker lige, du har vel ikke selv været nede på lageret og lånt en PC og glemt at logge af?. Hvis vi taler om, som du skriver IP addressen, vil det betyde at i bruger faste IPaddresser, hvilket ikke vil være hensigtmæssigt. Er dette tilfældet har nogen rodet i dette og givet 2 PCer den samme ipaddresse, igen ITafdelingens ansvar.
hilsen Steen

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 08-03-11 09:15

Din arbejdsplads har sikkert en router / DHCP server.
En router / DHCP server uddeler lokal IP til computere i netværket.
I visse tilfælde kan der opstå sammenstød med disse adresser.
Hvis din computer er sat til at logge på med en bestemt IP og en anden comp. allerede er logget på og har fået din IP - vil meldingen måske se ud som du siger.
Det bør være router / DHCP server som styrer uddelingen af IP, evt. med fast tildeling som der også bør gøres ved netprintere osv.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-03-11 10:58

Det har ikke noget at gøre med at en anden er på med dit brugernavn og password.

Problemet er at der er rod i firmaets tildeling af ip adresser til computerne. Det er it afdelingen , eller den netværksansvarlige, som må løse problemet.
Noget tyder desværrre på at vekommende ikke er kompetent.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 08-03-11 11:59

Det var noget lignende jeg mente, få lige din IT ansvarlige til at løse det.
Ellers spørg videre
Steen

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-03-11 13:00

Henvend dig til din netværksadministrator på arbejdet. Det lyder som en IP-adresse konflikt.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-03-11 12:08

Er problemet blevet løst?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-04-11 11:10

Stopper med at abonnere på dette spørgsmål.

Godkendelse af svar
Fra : rosekamp

Dato : 26-05-11 07:05

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 26-05-11 08:11

Det ville være sjovt om du fortalte hvad ITafdelingen sagde til dette.
Så vi kan se om vores formodninger var rigtige
hilsen Steen