/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Ny harddisk
Fra : sannehs
Vist : 643 gange
50 point
Dato : 04-03-11 16:57

Hej alle
Jeg har skiftet en harddisk i en Lenovo notebook, da Windows ikke kunne starte op - og den meldte at det muligvis kunne være problemet.
Jeg forsøger nu at installere Windows XP, men får at vide at der muligvis kan være fordi en nylig installeret harddisk ikke er konfigureret korrekt.
Jeg har forsøgt at gå ind i Setup via F2 og F12, og jeg kan navigere rundt via piletasterne, men der sker lige som ikke noget. Er der nogen der har en idé?
Mvh Sannehs

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-03-11 17:13

Din Lenovo forsøger sikkert at starte op på den nye harddisk.
For at kunne installere XP skal bios stå til CD/DVD som første boot.
Når computeren startes op fra slukket tilstand, vises der muligvis nede til venstre på skærmen en
F-tast du kan trykke på for at få et bootvalg ( måske F2 eller F 12)
Hvis så comp starter op på CD/DVD skal du muligvis trykke på en tast lige med det samme for at starte CD med XP.

Husk at driverne skal installeres bagefter.
De kan sikkert hentes hos Lenovo hvis du ikke har driver CD'en

Accepteret svar
Fra : bluesky

Modtaget 60 point
Dato : 04-03-11 17:35

Hejsa,

Jeg har lige haft et meget seriøst crash på min Lenovo T61P og jeg kunne kun få den op via dette råd fra Malware eksperterne:
1) download http://www.easeus.com/partition-recovery/

2) Derefter skal du lave en boot disk http://www.easeus.com/partition-recovery/winpe-for-partition-recovery.htm

3) Derefter skal du bruge disken til at boote med på den ødelagte og køre easeus recovery partition på disken :http://www.easeus.com/resource/partition-recovery.htm

Evt.kan du oprette dig som bruger på sitet Malware check og følge udviklingen i min tråd (under virus)

De er rigtig gode til at komme med løsninger (og gratis )

Bluesky

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-03-11 17:35

Du skal ligesom læse i brugsanvisninge, så du ligesom ved hvad der skal gøres.
Når du har valgt dit instalationsmedie som ny boot enhed skal du ligesom gemme indstillingen i Bios.
Derefter skal du ligesom boote igen. følg ligesom anvisningerne.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 05-03-11 04:51

hvis det er en af de første udgaver af xp. kan xp ikke finde din harddisk hvis det er en sata disk. så skal du bruge en driver under install.

Godkendelse af svar
Fra : sannehs

Dato : 05-03-11 09:46

Tak for svaret bluesky.
Det vil jeg prøve - det hele bliver lidt besværligt ved at det kunne er en lille 10 tommer notebook, så der er ikke noget cd-drev.
Tak for rådet : - ) Sannehs

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 05-03-11 11:01

Hejsa,

Det var så lidt

De linkede programmer kan også lave Boot-USB så skal du blot lige huske at kalde din Boot rækkefølge i Bios til 1) USB drev 2) harddisk

Jeg fik min totalt crashede T61 op via disse og sidder netop nu og skriver fra den med alle mine filer og en frisk Win 7 Pro installeret.

God weekend
Bluesky