/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Partition
Fra : henli
Vist : 673 gange
49 point
Dato : 04-03-11 10:06

Hej
Er der nogen der har erfaring med EASEUS Partition Master.
Jeg vil gerne have et drev mere, jeg køre kun med et stort drev 640G
jeg kører Windows 7 64bit

Hilsen Henli

Kommentar
Fra : a_h

Dato : 04-03-11 10:23

Ja jeg bruger det
det er ok

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-03-11 10:47

Win 7 har indbygget diskhåndtering.

Find det ved at højreklikke på Computer i startmenu og vælg Administrer.

For at få plads til et ekstra drev, skal du først formindske dit C-drev
Du højreklikker på C-drev og vælger Formindsk Diskenhed.

Nu undersøges der hvor meget plads der kan frigøres.

Vælg herefter hvor meget plads du vil frigive for at få plads til et ekstra drev.

PS: C-drev skal have plads til at vokse...

Når du har frigivet plads, højreklikker du på den ledige plads og opretter en ny partion og formaterer den.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 49 point
Dato : 04-03-11 12:50

Med Easeus

Start Easeus
Klik på C-drevet...
Højreklik på C-drev og vælg Resize/Move eller vælg det i menuen øverst,
i vinduet der åbner trækker du "skyderen" i højre side hen mod venstre,
til den størrelse du vil have, klik OK

Så højreklikker du på den der står Unallocated og vælger Create,
i vinduet der åbner skriver du Disk navn og vælger filsystem NTFS,
klik OK

Så klikker du på Apply øverst til venstre og så skulle det gerne begynde at lave om på det hele...

HUSK BACKUP

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-03-11 09:57

Halloooo

Godkendelse af svar
Fra : henli

Dato : 10-03-11 10:11

Tak for svaret Klaudi.
Hilsen henli

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-03-11 10:29

Velbekomme, troede helt du var forsvundet!