/ Forside/ Karriere / Offentlige / Selvangivelse / Spørgsmål
10  Busken 360
Jordbær salg & skat
Fra : Avant85
Vist : 4795 gange
300 point
Dato : 26-02-11 12:15

Hvor er bagatel-grænsen af indkomst ved salg af bær og grøntsager, som skal opgives til skattevæsenet
Hvordan gør man, så man kan sove roligt om natten, uden dårlig samvittighed
Venligst Avant85

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 26-02-11 12:24

Bagatelgrænsen for indkomst er 0.

ALT hvad du har af indtægter skal opgives til SKAT!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-02-11 12:54

Du har det man i daglig tale kalder stalddørssalg eller gårdbutik, også selvom du måske bor inde midt i byen, her kan du læse om reglerne angående skat og moms, der er link til en pdf fil du skal hente og læse, læg mærke til afsnttet om at fratrække drifts udgifter, du kan kun fratrække udgifter hvis du er registreret i den centrale virksomheds register og det er du næppe interesseret i, så alle indtægter er at betragte som overskud af din gårdbutik og skal beskattes:
http://www.startvaekst.dk/vhmidtjylland.dk/gaardbutik

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-02-11 13:18

Husk du kun skal betale skat af overskuddet,
du har jo en masse omkostninger ved den lille produktion som du kan trække fra.

På den måde kan du godt opfatte det som en bagatel grænse,
først når indtægterne overstiger omkostningerne kommer du til at betale skat.

Men begge skal oplyses til skattevæsenet...

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 26-02-11 13:18

Alle indtægter skal beskattes uanset hvad, men hvis du har en omsætning på mere end 50.000 pr. år skal du momsregistreres og dermed skal der aflægges momsregnskab.

Momsregistreret eller ej, så skal du altså betale skat af pengene

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 300 point
Dato : 26-02-11 13:20

Og det er så ikke korrekt Svendgiversen, der kan ikke trækkes driftsudgifter fra uden at være registreret som virksomhed, alle indtægter fra vejboden = overskud og skal beskatttes

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-02-11 13:39

Du skal selvfølgelig oprette et selvskab, så kan trække mange ting fra til driften...

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 26-02-11 13:44

At oprette et selskab er måske lige i overkanten, det billigste selskab er et ApS og det kræver en kapital på min 125.000.

Man kunne måske nøjes med at registrere sig som enkeltmandsfirma, men det ændrer ikke på, at bagatelgrænsen er 0.

Godkendelse af svar
Fra : Avant85

Dato : 26-02-11 20:45

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-02-11 21:00

Selv tak - jeg håber du kan sove rolig om natten selv om du måske "glemmer" at fortælle Skat om dine indtægter ved frugtsalget god weekend