/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
Måske opdateringer ?
Fra : Højris
Vist : 786 gange
500 point
Dato : 25-02-11 05:35

Hej

Køre ubuntu, firefox og gmail.
Når jeg er i indbakken blinker skærmen med korte mellemrum, ca. 30sec.
Muligvis den opdatere et eller andet.
Markere en eller flere filer til sletning, "så blink" der forsvandt markeringerne.
Det vil sige at jeg ikke kan markere ret mange filer ad gangen, før markeringerne er væk.
Hvordan kommer jeg det uvæsen til livs
Højris

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-11 10:04

Sådan HELT PRÆCIS...

Det er vel ikke sådan at du bliver UTÅLMODIG pga. blinkeriet og trykker 2 gange fordi du ikke tror første gang virkede....

Det vil maskinen nemlig kunne huske og springer derved videre fra den første kommando og derved ophæver du markeringen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-02-11 13:24

ubuntu opdaterer kun når du har givet tilladelse (password) så det er ikke den der får det til at blinke.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 05-03-11 20:26

Skulle der være en, med noget fornuftigt at tilføje. ! ??

Højris

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 05-03-11 21:03

Du kan jo slette ubuntu - og lægge en Win 7 på din maskine....

Så vil du helt sikkert undgå - ubuntu blink...

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 05-03-11 21:23

Mr.Benjamin.Hansen !
Dette vil aldrig ske, så hellere lidt ubuntu blink, end alt det forbandede vira pis og bøvl med Windows og maskinen der klytter, og jeg skal komme efter dig
Jeg har jo ikke en hel hær af IT suporter at trække på
Jeg er nu rimelig sikker på at der er en løsning på det.
Højris

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-03-11 22:43

Hvis det kun er Gmail som laver ravage i Firefox, så vil jeg foreslå at du læser og sender Gmail i Thunderbird, den er allerede installeret på Ubuntu, jeg har aldrig oplevet noget som det du beskriver og kan desværre ikke gætte hvad der er galt.
Næste gang Ubuntu kommer i en ny udgave, kunne du så tænke dig at prøve Linux Mint nu du alligevel skal have et nyt styresystem, Mint er meget brugervenlig og har næsten alle codecs med fra start, der er bare lidt Java fra Sun du skal have ind før du kan bruge din netbank, men det kender du jo fra Ubuntu, Mint kører med Firefox 3.6.14 og måske er det en anden verison end den på Ubuntu og måske bedre kan vise din Gmail. Opera browser og Googles browser er også til Linux og nemme at installere, måske et forsøg værd at bruge en anden browser hvis ikke du vil bruge Thunderbird:
http://www.google.com/chrome?hl=da

http://www.opera.com/

http://www.linuxmint.com/

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 05-03-11 22:55

Hold du bare fast i Ubuntu. Problemet er ikke dit styresystem.

Nu gætter jeg på at du kører Gmail gennem Firefox, er det sådan? Det ser så også ud som om det er sat op til at køre noget automatik. Jeg har det ikke selv installeret, så min anbefaling vil være at hente Gmail post ned vha. f.eks. Evolution (som er præ-installeret) eller Thunderbird. Thunderbird er jo mail-programmet i Mozillas familie, hvor Firefox håndterer internettet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-03-11 10:08

Det nemmeste er da at køre gmail via www google dk
Al post kan ligge ude hos Google i diverse mapper
Det kan betjenes fra alle computere
Notationer fra fra eks. Kandu samler sig i een meddelelse selvom der er mange indlæg.

Det syntes jeg altså.

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 06-03-11 10:15

Ja, det er rigtigt, at hvis man bruger Google på nettet så har man alt samlet.

Henter du ned til din egen computer kan du opnå næsten det samme ved at sætte op til IMAP, i stedet for POP. Så har du alt på den centrale server.

Jeg synes nu ikke de der net-tjenester er særlig gode, men måske er Google bedre end de andre.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-03-11 10:21

Jeg sender huskesedler ud til google, som så kan hentes ligemeget hvor jeg er.
Jeg bruger også google backup og henter en kopi af det hele ned til mig selv.
Min egen server kører kun lejlighedsvis, og kan så ikke bruges som base.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 500 point
Dato : 06-03-11 10:59

Citat
Det nemmeste er da at køre gmail via www google dk
det kan vi godt blive enige om, jeg læser og sender selv de fleste af mine mails (ikke Gmail) i browseren, men det er jo lige netop problemet her og derfor forslagene om at bruge Thunderbird eller bruge en anden browser som måske kan løse problemet, det er ikke Ubuntu som fejler, der må være noget med Firefox som jeg ikke kan gennemskue ud fra de oplysninger der er kommet

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 23-04-11 15:18

Det må jeg lige vende tilbage til når jeg får overskud til det.
god Påske.

Godkendelse af svar
Fra : Højris

Dato : 08-05-11 10:21

Tak for svaret o.v.n..