/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløs Mac på Stofa netværk
Fra : larsbjoern
Vist : 2193 gange
500 point
Dato : 17-02-11 22:58

Jeg har en PC koblet på via LAN-kabelforbindelse og en ny IMAC kørende som en trådløs forbindelse.
AlwaysOn er aktiveret.
Min IMAC kobler forholdsvis hurtigt af netforbindelsen efter forholdsvis kort inaktivitet, og jeg må ind på Stofas SignOn igen.
Er det et indstillingsspørgsmål eller ?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-02-11 15:32

Nu skriver du ikke noget om, hvilken type router du benytte dig af, men en almindelig router burde holde forbindelsen åben på WAN siden, så du frit kan disponere over de muligheder der er på den lokale LAN side.

Hvis det er noget af det ort som stofa har leveret, så burde du nok forsøge dig med din egen router.
Lad være at spørge stofa, de gør intet gratis for deres kunder, og de har da også vundet en bundplacering i teletjek, hvor de også ligger under "3" i det generelle billed af et ordentligt selskab.

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 19-02-11 19:19

Hej Severino
Jo, jeg har et moden fra Stofa! Det er en ny type som jeg fik fra Stofa for 2-3 mdr. siden!
Det er et CISCO model EPC3925.
Jeg kører også IP-telefoni over den, og alt andet fungerer ellers OK.

Jeg forstår altså på dig, at problemer udelukkende er, at routeren ikke kan "holde forbindelsen" ved inaktivitet!
Når jeg betaler for at have trådløst netværk, må det da så være et STOFA-problen - ik' ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-02-11 20:54

Mon ikke dine fejl skyldes at du er koblet op med for meget udstyr - du betaler næppe for mere end EEN forbindelse - eller ?????

Stofa accepterer kun EEN forbindelse (i dette tilfælde din router).... Hvis du så har 2 komputere kørende og en telefon kunne det jo skyldes der ikke er mere hastighed tilbage og en af tingene bliver "smidt af" (det er jo som jeg læser den den eneste der kører trådløs)

Men HVORFOR du går ind på SignOn kan jeg ikke lige se - hvad skulle det hjælpe (det andet siger du jo virker) ?????

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-02-11 21:00

Hvis du kan få routeren til at holde forbindelsen konstant, så skulle dit problem være løst.
Dog kan der være andre ting der gør at du lokalt falder ud, men da du skal ind på stofa's Sign-On, så er det på routerens WAN side mod stofa, hvor der sker et eller andet. Det kan skyldes at den router du har, måske er tilpasset til kabelnet, og derfor har en anden indstilling. Men prøv at se ind i routerens menu, måske er der noget du kan ændre, så den konstant køre på.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-02-11 21:14

Severino.....

Hvis det er nødvændigt at gå på Stofa for at få forbindelse kan det jo ikke være rigtigt at den anden komputer og telefon virker - så ville ALT jo være koblet ud...

Jeg kan ikke rigtig se andre fejl end routeren eller måden Macen er koblet op på.....

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 21-02-11 23:08

Så er problemet løst!
Også mit trådløse netværk skulle sættes til allways on. Stod til time out efter 1800 sek.
Kan ændres på Stofas "min side", men eller tak for forsøgene på hjælp!

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 250 point
Dato : 22-02-11 16:21

Det var da godt du fik løst problemet.
Stofa kan jo kun se din router, og ikke hvad du kobler efter den i LAN portene.
Så når en enkel ting falder ud, medens andet køre der-ud-af, så er det et lokalt problem, som du må løse selv, for stofa gør det kun mod betaling, og kun hvis det er deres eget udstyr.

Jeg har også STOFA her i huset, men kun som TV/Radio. De har ellers tilbudt mig internet, og en masse andet gejl af deres palet af skrammel. Men jeg har takket NEJ, på grund af deres ringe service og deres priser.

Jeg bruger TDC med ADSL. Det er ikke det billigste, men det virker bare, og sikkerheden giver jeg gerne lidt mere for.

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 22-02-11 18:30

Hej severino
Jeg kan nu ikke helt tilslutte mig din kritik af STOFA. Jeg har haft nogle prob. hen af vejen, men aldrig noget jeg har betalt for at få løst.
Jeg husker pt. ikke hvornår jeg sidst har haft udfald af mit internet eller TV-signal!
Jeg betaler 10 kr. pr. mdr. for SafeSurf, og det fungerer perfekt !
Jeg har Zaptor. Der har med mellemrum været brug for en genstart, men ellers fungerer det fint. En softwareopdatering til Zaptor er lige på trapperne. Jeg har stor glæde af muligheden for "start forfra" og andre funktionaliteter!
Jeg har skiftet fra TDC-fastnet telefon til STOFA's Ip-telefoni, og det fungerer upåklageligt, og jeg har fået en kæmpe besparelse på telefonregningen!
(Pt. kan man få STOFA telefoni med gratis oprettelse og gratis flytning af telefonnummer !!!)

Tilbage til mit oprindelige problem: Efter at jeg har fået trådløs internetmulighed var "time-out tiden" for der trådløse ikke hævet. Det fixede Stofa, men jeg kunne selv have gjort det via "min side".

Men eller tak for dit engagement i mit spørgsmål !

Godkendelse af svar
Fra : larsbjoern

Dato : 22-02-11 18:32

Tak for dine bud severino.