/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
sammenligning af invest.-selskaber
Fra : Sønder
Vist : 948 gange
200 point
Dato : 17-02-11 12:19

Findes der en seriøs (neutral) side hvor man kan sammenligne investeringsselskaberne seneste årlige resultater eller succes?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 17-02-11 13:09

http://www.morningstar.dk/dk/

laver bl.a. ratings af investeringsfonde og har en masse oplysninger sammen med

http://www.shareholders.dk/videnominvestering/markedsnyt/morningstar/investeringsforeninger.aspx

som er dansk aktionærforenings hjemmeside, hvor en stor del kan ses uden at være medlem

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-02-11 13:14

Vore førende dagblade har jævnligt den slag sammenligninger,
eksempelvis har Jyllansposten haft én for nylig, men jeg husker ikke lige hvornår?

Skal man benytte professionelle oversigter koster det medlemsskab og penge.

Begynd med at se her:
http://www.aktienyt.dk/

Kommentar
Fra : DAF_direktoer

Dato : 17-02-11 13:32

Jeg kan kun supplere ovenstående med, at du bør vurdere deres performance over en længere periode end et år, jf. f.eks. DAF's analysemodel.

Mvh

Claus

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 18-02-11 09:33

Hej Claus
Citat
DAF's analysemodel
er det den jeg finder på Shareholders.dk? Og helt præcis hvor. Jeg er ikke helt skarp til at aflæse sådanne skemaer

Accepteret svar
Fra : DAF_direktoer

Modtaget 200 point
Dato : 18-02-11 09:40
Godkendelse af svar
Fra : Sønder

Dato : 18-02-11 10:10

Tak for svaret DAF_direktoer. Det er nok det nærmeste, jeg kommer. Selv om entydigt klart er det vel ikke.

Kommentar
Fra : DAF_direktoer

Dato : 18-02-11 10:30

Det vigtigste for dig er at vælge mellem markedets bedste produkter og ikke mellem din banks bedste produkter - sådan som din investeringsrådgiver gerne vil have dig til. Hvilke investeringsforeninger, som er gode for netop dig, afhænger af din profil - hvor risikovillig er du, hvor lang er din investeringshorisont, hvor mange penge har du, etc.

Mvh

Claus
DAF-direktør 1995-2007