/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Pernille sagen, dårligt politiarbejde
Fra : kartoffel88
Vist : 711 gange
50 point
Dato : 16-02-11 09:50

Jeg husker tydeligt sagen om Pernille Oldenborg Lind. Forældrerne insisterede på at det ikke var selvmord. Jeg tænkte både at politiet var stædige, men selvførlgelig også at, familien var desperate og ikke ville se i øjnene at hun havde taget sit eget liv osv.

Nu har BT så, efter flere år, sendt hendes mobil og harddisk til Norge for at få informationer frem der var slettede. Der kommer så en del brugbare oplysninger frem, som måske, og måske ikke, gør at det muligvis var et mord og ikke selvmord.

Nu sidder jeg så og tænker, hvorfor fanden gjorde politiet ikke det dengang? Hvad i alverden ville der ske ved det? Man kan sku da ikke bare lukke en sag uden at undersøge det hele rigtigt.
Enten er det sløseri og dermed mangel på respekt for menneskeliv, eller det er mangel på begavelse, eller korruption, Jeg kan ikke se at der er andre årsager.

Nu tænker jeg så, hvor mange andre sager er bare blevet lukket, uden at sagen er efterforsket optimalt?

Her er artiklen fra BT med de nye oplysninger:

http://www.bt.dk/krimi/14-aarig-piges-doed-skjult-som-selvmord

Her er alle de andre links fra google. Det lader til at der er en del derude der ikke er tilfredse med den her sag, der kort sagt lugter lidt råddent.

http://www.google.dk/#sclient=psy&hl=da&q=Pernille+Oldenborg+Lind+&aq=f&aqi=&aql=f&oq=&pbx=1&fp=b19980637809ab74

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-11 10:36

Citat
Nu sidder jeg så og tænker

Og HVAD gør du mener det er interessant at ævle om din tankegang HER

Citat
Der kommer så en del brugbare oplysninger frem

MENER aviserne

De fleste her hører nyheder og læser aviser.....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-02-11 11:13

Citat
MENER aviserne

OG forældrene.... hvorfor skulle en ung pige tage sit nye dyre tøj på hvis hun gik i de tanker

En nabo har også hørt at hun har råbt... samt at man kunne se at der havde været tumult

Efter at have læst hvad retsmedicinerne siger, så tror jeg også at der er lavet en fatal fejl fra politiets side

Godt sagen bliver taget op, om ikke andet, så at forældrene en gang for alle kan lægge det bag sig, og prøve at komme videre

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 16-02-11 11:19

Rart med nogle "kloge" indlæg som man bli' klog af

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 16-02-11 12:09

Fejl opstår, og grunden ti lat alt ikke bliver undersøgt fra starten, som det jo ville blive i en perfekt verden er, at når sagen virker åbenlys, så bruges der ikke ressourcer på den slags analyser og prøver, det er jo ikke gratis at foretage disse analyser.
Men når der så bliver talt om at vi skal have flere penge op af lommerne for at betale det det koster, at have vores højt besungne velfærdssamfund, så piver befolkningen.

Og DERFOR er sagen ikke lukket på en for alle parter tilfredsstillende måde

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-02-11 12:16
Accepteret svar
Fra : snaptil

Modtaget 50 point
Dato : 16-02-11 14:49

Jeg mener heller ikke der er nogen grund til at forsvare politiets handlinger i denne sag.

Hvis det var en virksomhed jeg skulle vurdere, ville jeg undersøge 3 påstande for uheldig fremgangsmetode:

1) Uheldige omstændigheder herunder uerfarne personer på alle poster.

2) Underslæb/falskneri forsøg på at dække de rigtige omstændiger. Hvem har slettet oplysninger på tlf. og pcer. Hvorfor er aftryk på ruden ikke blevet undersøgt. Og i det tilfælde kan det kun være en "ansat" som har interesse i det.

3) Hurtig rutinemæssig behandling af sager uden stillingstagen til udefrak kommende oplysninger.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 16-02-11 18:09

Dette er ikke den eneste sag som ikke er undersøgt optimalt, jeg husker også at 3 mænd blev dømt for voldtægt,
hvorefter en af de dømtes bror fik "voldtægs ofret" til at indrømme at hun havde løjet, men hans optog det på skjult kamara.
derefter blev de dømte løsladt igen.

og der er massere af andre eksempler på dårligt politi arbejde. men det er godt at sagen biver genåbnet. håber at de underøger sagen til bunds denne her gang.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 16-02-11 18:12

jeg tror der går mange mordere rundt. Hvis en person drukner, bliver sagen også bare lukket, hvor politiet siger selvmord eller uheld. man undersøger ikke noget. så hvis du vil begå mord så er hængning og drukning en sikker måde til ikke at blive fanget.

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 16-02-11 23:45

refi:

Du kommer gang på gang med mærkelige uigennemtænkte indlæg. Dette er ingen undtagelse.
Jeg bestemmer selv hvad jeg vil debattere herinde.

Der kan være flere grunde til at jeg starter denne tråd.

1. Det kan være at jeg vil sprede nyheden yderligere på nettet, så flere kender til sagen, da det ikke er alle der læser nyheder, selvom du tror det. Årsagen til at jeg vil sprede det kan der være flere årsager til. Jo flere der kender til sagen, jo mere pres kommer der på politiet i sagen.

2. Jeg skriver også at; gad vide hvor mange andre sager der er sløset med. Her har jeg så interesse i at høre om andre sager og/eller andre folks meninger.

Så hvis jeg allernådigst må fortsætte min tråd for dig, så ville jeg blive glad.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 17-02-11 00:31

Kortoververden - du siger analyser koster penge! Ja, men hvis det at man sparer analyser og undersøgelser, betyder at vi har en morder rendende rundt som sikkert gør det igen, kommer der alligevel omkostninger både økonomisk og menneskeligt

Godkendelse af svar
Fra : kartoffel88

Dato : 18-02-11 08:31

Tak for svaret snaptil.