/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Dannelse af tvbord...
Fra : Currant
Vist : 829 gange
100 point
Dato : 15-02-11 14:57

Hej allesammen...

Jeg har aldrig rigtigt gjort det store i tanker omkring tv osv, men eftersom jeg er igang med en hovedrenovering af ejendommen, så har jeg i sinde at lave tingene så hensigtsmæssigt som muligt... Jeg sammensætter selv elementer, bordplader osv til bordet, da jeg arbejder i møbelbranchen...

TV'et skal hænge på væggen...

Jeg havde påtænkt at sætte 3 skabe i forlængelse af hinanden, så jeg ialt får et væghængt element på 180x 38cm med topplade... Jeg havde overvejet endnu en tynd topplade svævende (med støtter imellem) små 10cm over den anden så reciecere osv kunne stå gemt derimellem men med kontakt til fjernbetjeninger...

Jeg har muret et par HDMI-kabler ind i væggen, så de går fra bag tv og ned bag tvbordet... Samt muret tomrør ind i væggen til højtalerledning... Så kan der trækkes "usynligt" højtalerledning til de bagerste højtalere...

Hvor stor en dybde skal jeg op på for at diverse nødvendigt udstyr kan være der... Jeg har intet af alt det der tilbehør til fjernsyn... Der skal vel være noget dvd-afspiller, surroundanlæg og sansynligvis noget tv-reciever eller hva det kaldes... Det er her jeg er på bar bund... Hvor meget fylder det...

Og har I andre gode ideer?

Mange tak for hjælpen...

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 15-02-11 19:26

Mit standard TV bord er 50 cm. dyb og det synes jeg er passende, ledninger bag på udstyret skal have lidt plads så knækket ikke bliver skarp, de skal helst bøje og ikke knække.
Alle online butikker oplyser målene på diverse elektronik udstyr, men du kan da godt få målene på mine el-dimser.
DVD afspiller 25 cm. dyb
Sat reciver 20 cm. dyb
Video optager 25 cm. dyb
MPEG tuner til det gamle TV 15 cm. dyb
men det kan du kun bruge vejledende, dit nye udstyr har måske helt andre mål

Kommentar
Fra : nollerik

Dato : 16-02-11 00:33

Hejsa!

Har selv et eksemplar købt i bolia.dk. Målene kan ses her, og det er nok plads til det meste:

http://www.bolia.com/da-dk/catalog/denmark/bolia_dk/stuen/tv-hifi-moebler/alpha-low/04-005-20_4771.aspx

Held og lykke med projektet.

nollerik

Godkendelse af svar
Fra : Currant

Dato : 16-02-11 21:15

Tak for svaret o.v.n..

Det ser ud til at jeg nok hellere må udvælge mig lidt udstyr og lave det derefter... Tak for målene, som lige i første omgang kan bruges vejledende...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-02-11 21:48

Selv tak - og god arbejdslyst med projektet