/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Guide til virtuel boot cd Ubuntu
Fra : Maksimus
Vist : 852 gange
43 point
Dato : 15-02-11 12:00

Hejsa. Har downloadet Ubuntu, men har ikke nogen cd, eller udb nøgle eller ekstern harddisk osv.
Er der ikke en nem guide til hvordan man laver et virtuelt drev så jeg kan komme igang?

Tak.

P.s
Smider 20 point mere på ved midnat.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 43 point
Dato : 15-02-11 13:37

Linux Mint er den jeg anbefaler til nybegybdere, fordi den ligner Windiws meget mere end Ubuntu, men du har hentet Ubuntu og det er fint, så er du godt på vej, på grund af at jeg foretrækker Linux Mint er det en guide om Mint jeg har i bogmærker, prøv at læse den og skift Mint ud med Ubuntu og mint4win skifter du ud med Wubi så skulle den kunne bruges, værktøjet hedder Virtual CloneDrive og virker som en virtuel CD drev: http://www.howtogeek.com/howto/20079/install-linux-mint-on-your-windows-computer-or-netbook/

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 15-02-11 19:27

Citat
Linux Mint er den jeg anbefaler

Kører den UDEN drev..

Altså, du kan sagtens lave en brugbar udgave, der kører sammen/ samtidig med din XP
men, programmet er ikke gratis.

Du skal bruge et par programmer, eller bare et, kan ikke lige huske det mere,
men dette skal du bruge.
http://www.vmware.com/
Og da du ikke har et cd/dvd drev, kan du bruge dette, filen skal dog være
lavet som en ISO fil, så skulle det gerne starte op, sammen med ovenstående program.
http://www.alcohol-soft.com/
Du kan sagtens bruge Alcohol, men du kan ikke installere Ubuntu via programmet,
mig bekendt...?

Men har før lavet installeringer med de 2 programmer, og de kører begge
på samme tid, dog brugte jeg en XP Home, hvor jeg installerede en Vista
men glemte alt om at køre begge systemer samtidigt, da jeg ikke har mere end 750mb hukommelse.
Og så går DET BARE LANGSOMT, men ikke umuligt.
-----
Hvis du ikke vil ofre penge på det = PM...!!!

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 15-02-11 19:28

Citat
Kører den UDEN drev..

Nærlæste IKKE...........

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 15-02-11 19:34
Godkendelse af svar
Fra : Maksimus

Dato : 15-02-11 21:14

Tak for svarene allesammen.
Jeg er ikke ny. Har haft det før, men dengang havde jeg en CD

Kommentar
Fra : Maksimus

Dato : 15-02-11 21:16

Ups. Nu glemte jeg det med de 20 ekstra ved midnat
Opretter en tråd til dig ovn.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 15-02-11 21:24

Citat
20 ekstra ved midnat

Pas på du ikke bliver anmeldt som SPAMMER.......

J_ørn`en

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-02-11 21:37

Tak jeg håber du kom i gang igen glem de 20 point medmindre det er spørge point, der er jeg nemlig løbet tør, men det er super point som ikke kan bruges at spørge for