/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java Scripts / Spørgsmål
10  konsulent.. 626
Problemer med at indsætte et java script
Fra : Hausbaer
Vist : 973 gange
500 point
Dato : 15-02-11 11:47

Hejsa

Jeg er i gang med en hjemmeside

www.wohlfahrt.dk/test.html

Her er som den skal se ud... jeg har brugt css til at definere rammerne.

når jeg så vi indsætte javascriptet

http://www.a-begynder.dk/scripts/javascript/nyhedsfunktioner/javascript_newsboard_scrolling.htm

så kommer hjemmesiden til at se sådan her ud...

www.wohlfahrt.dk/test01.html

Jeg ved for lidt om javascipt til at kunne finde ud af, om der bliver defineret nogfle rammer eller sådan noget som gør at den pludselig ser anderledes ud.

Håber i kan hjælpe..

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-02-11 12:06

Bemærk:
Scriptet er lavet til præcis fem tekster. Dette antal SKAL overholdes for at scriptet virker efter hensigten.

Scriptet bruger en form for absolut placering, hvilket medfører, at tekstboksen vil overskrive det område, som den fylder. Det er derfor lettest, at indsætte scriptet i en tabel med kun én celle.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-02-11 12:08

Nu ser det da meget godt ud!

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 15-02-11 12:24

Hej Klaudi..

Har ikke ændret på antallet af tekster..

Ja jeg tilføje en ekstra </div> så virkede det...

www.wohlfahrt.dk

men nu har jeg så det næste problem..

har tilføjet en nedtælling... men nu virker der første script ikke mere...

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 510 point
Dato : 15-02-11 12:35

Nej det kan godt drille med flere scripts, de konflikter, så skal man finde de variabler der er ens og ændre en af dem, et detektiv arbejde uden lige, eller find et andet nedtælle script

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 15-02-11 12:42

tak igen...

Ja du havde ret... jeg prøvede et andet et og wupti... så virkede det..

Du har virkelig fortjent de point nu...

Godkendelse af svar
Fra : Hausbaer

Dato : 15-02-11 12:42

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-02-11 13:08

Velbekomme, fik det ellers til at virke, indsæt dette:

<body onload="startscroll();start_countdown()">

og fjern window.onload=startscroll i koden nyhedsruller ved at sætte // foran
det samme gøres med window.onload=start_countdown i nedtæl script