/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Nyt Fjernsyn
Fra : Daxxa
Vist : 882 gange
200 point
Dato : 15-02-11 11:23

Hej Kanduér

Står og skal ud og have købt nyt tv da jeg lige har fået købt en ps3 men mit gamle ikke har hdmi. Er lidt i tvivl hvilket tv der vil være optimalt til både ps3 men selvfølgelig os bare normalt fjernsyn. Det skal max være en 32".

Har kigget lidt på en: Sony KDL-32EX500

Er det et godt fjernsyn? eller noget billig ragelse

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 15-02-11 11:29

Eller Sony Ex600? Hvilken er bedst, eller hvad vil i anbefale?

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 210 point
Dato : 15-02-11 11:44

EX serien er fremragende fra sony,
jeg købte sidste år et 40" til min nye kone og hun er meget tiifreds.

Du kan se de forskellige modeller her:
http://www.sony.dk/product/t15-ex-series

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 15-02-11 12:31

Da du skal spille ps3 på det, vil jeg foreslå et større end 32", - her i huset mente vi, at et Sony på 32" var stort på et værelse i betragtning af, at det blev udskiftet til fordel for et af de gamle store klodsede modeller, som nu var gået itu, men til spil er det en stor fordel, at fjernsynet er større, det er svært at læse instruktionerne til spillene. Så kunne det gøres om, ville valget falde på et større ".

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 15-02-11 19:17

Synes nemlig også at Sony's EX serien ser meget lovende ud, men over 32" bliver næsten for stort. Muligvis et 37" men så er det også max størrelse.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 15-02-11 22:24

Ingen køber små tver mere,køb mindst en 42" du vil ikke angre på det.
Har du ikke råd til et 42" så tag dig råd til det.
alimak

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 15-02-11 23:14

Du vil fortryde at købe et for lille TV.
Det ses specielt hvis du ser lidt sport.
Jeg har et 36" tv, og det er næsten for lille når jeg f.eks. ser Formel1.
Jeg kan ikke se tallene, de er blevet små. Det er ikke i alle sportsgrene det er sket endnu, men har set det flere steder. Synes også de er begyndt at filme på en anden måde i visse fodbold kampe, så der er flere spillere på skærmen.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 15-02-11 23:22

Angående dit spørgsmål, så er der kun en der kan afgøre hvilket af de 2 foreslåede der bedst for dig, og det er dig selv.
Vi har hver i sær noget vi foretrækker ved et tv billede. Du har sikkert set en fodboldkamp ved en person der har et næstent mintgrønt græstæppe på skærmen.
Lyden skal du ikke vælge ud fra, det kan du sætte over dit anlæg eller forbedre på anden måde.
Du skal ind et sted hvor de har begge og se dem sammen. Det er begge gode fjernsyn.
Du skal huse, når du vurderer dem, skal du kigge i samme vinkel som du vil gøre hjemme. Et tv ændrer meget på billedet om du kigger lidt nede fra(hænger det højt), kigger lige på, eller kigger lidt ned på det.

Kommentar
Fra : nollerik

Dato : 16-02-11 00:42

En god side, der kan hjælpe med valg:

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1169844738

Nollerik

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 16-02-11 10:59

Køb et førsteklasses Panasonic, den finde i 37" virker pragtfuldt både me billed og lyd.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 16-02-11 13:35

Enig Nul7, jeg ville også foretrække Panasonics billede, men har en ven der sværger til Sony.

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 16-02-11 14:39

Tak for alle de gode svar, Nul7 har du et link?

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 16-02-11 15:28

du kan bare Google det, der findes jo specielle Panosonic centre, f.eks. i Farsø og Nakskov, så har du et i begge ender af danmark, prøv at slå dem op i google.

Hej..

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 16-02-11 15:31
Godkendelse af svar
Fra : Daxxa

Dato : 25-02-11 16:49

Tak for svaret svendgiversen. Har været ude at købe en ny Sony 40"Ex505

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-02-11 17:00

Selv tak, godt valg.

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 25-02-11 17:14

Er os selv meget tilfreds med det og især til prisen