/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
SAMSUNG TV som Computer skærm ?
Fra : rudik
Vist : 871 gange
40 point
Dato : 14-02-11 12:00

Jeg bor i en studie lejelighed hvor jeg benytter min computer som net tv, jeg går nu og spekulere på at investere i en ny computer skærm, som jeg kan anvende både som computer skærm og tv. Vi bruger computeren til spille FTP spil og til at kører tegne programmer på, samt se net tv. Jeg tænker om på det er sundt for øjnende at benytte et tv, som computer skærm? - Eller gælder det kun ved de gamle Billedrørs tv skærme. Jeg overvejer at købe en SAMSUNG SM XL2370HD 23" Multi Tuner her fra -> http://www.fcomputer.dk/LCD_TV/SAMSUNG_SM_XL2370HD_23_Multi_Tuner

Hvad siger i til det?

Med venlig hilsen
Rudik

Tak for jeres ekspertise.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 14-02-11 12:10

Jeg er sikker på at problemet med de gamle billedrørstv, ikke var om det var sundt for øjnene, men om det var sundt for tvet. Idet stillestående billeder bliver "brændt" ind i skærmen. Ved brug af LCD tv burde det ikke være et problem.

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 14-02-11 15:31

okay super. Men der skulle ikke være nogle problemer med at kører sådan et tv sammen med en computer til alm. forbrug samt spil. Der er ingen ulemper lige umiddelbart.

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 14-02-11 15:41

Jeg tænker bare på , hvad er forskellen på en Tv monitor og en computer monitor? Hvad er forskellen, for man kan jo slå en computer til begge lige umiddelbart. - Så det er vel næsten bare en fordel at der er tv tuner i den tv monitor jeg har gik på.

Accepteret svar
Fra : Thomas.Haugaard

Modtaget 40 point
Dato : 14-02-11 16:10

En Computer skærm er bare en skærm uden tv delene i

Skærmen som sådan er der ikke forskel på.

Godkendelse af svar
Fra : rudik

Dato : 14-02-11 16:38

Tak for svaret Thoma