/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
Forhud
Fra : dani789
Vist : 1216 gange
89 point
Dato : 11-02-11 15:54

syntes det er lidt pinligt at snakke om så foretrækker at spørge herinde :)-
jeg er en dreng på 14 - 15 om cirka 10dage og jeg kan altså bare overhovedet ikke trække min forhud tilbage.. det er lidt som om der er en snor ude i spidsen men eftersom det ligner en blodåre er jeg ikke sikker, kan kun trække nok tilbage til at kunne de spidsen af hovedet. altså det er jo ikke noget problem lige nu her men det kunne da være dejligt at kunne nå men er der nogen herinde det ved hvad det er der gør jeg ikke kan det? har læst lidt på nettet og det kunne godt være forhuds insnævring..
vis det er SKAL man så opereres eller er der ikke en form for creme eller noget der kan løsne huden lidt? er nemmelig ikke så glad for operationer
nå på forhånd tak for svaret :)

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 11-02-11 16:02

Jeg synes du skal lade din læge se på det, og lade ham træffe afgørelsen. Det er ikke unaturligt at forhuden er vokset sammen med en streng på undersiden, men engang når du gennemfører et samleje vil den briste, og det er aldeles smertefrit. Men det kan da godt være så meget at du har forhudsforsnævring, men så er det lægen som skal tage stilling til det. Du kan være sikker på, - det er ikke noget man dør af.

Kommentar
Fra : dani789

Dato : 11-02-11 16:11

ved nu godt at man ikke dør af det :P men det er det faktum at når jeg trækker det tilbage begynder det til sidst at gøre lidt ondt -det strammer ret meget- og syntes også det er lidt pinligt (underligt) at skulle spørge min mor om vi ikke lige kan tage til lægen og få undersøgt den. efter som mine forældre er skilt og min far næsten altid arbejder i weekenderne..

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-02-11 16:19

Du glemmer at Din mor har vasket Dig i røven i et par år

Jeg kan forvisse Dig om at hun i dag ikke vil forlange at se hvad det drejer sig om, som hvis Du blot skal have plaster på et sår, så Du kan roligt sige at Du skal til lægen med et personligt problem hvis Du ikke tør bruge ordet forhudsforsnævring.

Kommentar
Fra : dani789

Dato : 11-02-11 16:25

ved jeg godt men syntes nu stadig det er lidt irreterende at skulle sige..
har vidst at jeg nok skulle have snakket med min læge men ville lige se om der skete noget nu da jeg rammer de 15 år, skal nok ha det sagt en af dagene at jeg gerne vil snakke lidt med lægen..

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 99 point
Dato : 11-02-11 16:26

Citat
vis det er SKAL man så opereres eller er der ikke en form for creme

Hvis det er en forsnævring du har...og det lyder det til ...vil lægen i første omgang gi' dig noget creme du skal bruge.
HVIS det så ikke hjælper skal der en lille operation til som foregår i lokalbedøvelse. Den tager 20 min. så er det overstået.
MEN du skal lige få en tid hos din læge så han/hun kan vurdere det.

Kommentar
Fra : dani789

Dato : 11-02-11 16:29

Piaskov: skal have snakket med min mor her en af dagene om jeg kan komme til lægen, og HÅBER at den der creme virker for det kan godt være det er ufarligt eller ikke tager lang tid jeg kan ikke lide hospitaler nåle bedøvelse eller noget som helst der har med operationer at gøre..

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 11-02-11 17:08

De ...lægen ...vil ALTID først prøve med cremen.
Så vil lægen se dig igen efter et stykke tid og derfra vurdere om der er brug for yderligere tiltag.
Snak du bare med din mor om det. Men jeg lover dig det ikke gør ondt. Du mærker kun et lille prik.
men det er naturligvis aldrig hyggeligt at være på hospitelet.
Held og lykke med det.

Godkendelse af svar
Fra : dani789

Dato : 11-02-11 17:11

Tak for svaret piaskov. vil få snakket med hende om en uges tid siden at jeg ikke gider at tage til lægen med sådan noget når man bror er hjemme fra sin efterskole.. han er nemlig irreterende nok i forvejen :)

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 11-02-11 17:18

Citat
han er nemlig irreterende nok i forvejen :)

Ja sådan er det i den alder med søskende.
Men om 10 år lover jeg dig i ikke kan undvære hinanden.

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 11-02-11 17:24

I gamle dage stod der på Nivea-creme dåserne: "For hudens pleje". Den var ikke så god i folkemunde (altså sloganet ikke forhuden), så det blev lavet om til: "Til hudens pleje".

Kommentar
Fra : dani789

Dato : 11-02-11 23:12

Piaskov: han har været efter mig i 10 år han har slået sparket og alt muligt har nogle væmmelige minder med ham fx slag på min arm med en ledning med sår op og ned af armen et blåt øje en hæl ned på næsen vil faktisk sige at jeg HADER min bror han er et psykopatisk svin der er totalt syg i hovedet og du siger om 10 år kan vi ikke undværer hinanden jeg vil væde om at om 10 år vil jeg overhovedet ikke snakke med ham den eneste grund til at jeg snakker med ham nuher er for at få ham til at lade mig være i fred...

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-02-11 10:44

Citat
den eneste grund til at jeg snakker med ham nuher er for at få ham til at lade mig være i fred...

Det er jeg da ked af at høre. Håber da virkelig han forbedre sig på efterskolen.
Og håber virkelig i til sidst får et godt forhold til hinanden.