/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
DVB-c boks virker ikke?
Fra : Fattig
Vist : 696 gange
100 point
Dato : 09-02-11 18:07

Jeg har købt en dvb-c boks (Blue Tinium BT-DCT11o), så jeg kan se digitalt tv her hvor Stofa regerer. Jeg kan imidlertid ikke få den til at fungere.

Mit spørgsmål går i sin enkelthed ud på:
TV- antenne stikket har jeg sat i digitalmodtageren???. Det eneste sted er en indgang der hedder RF-in.
Derefter forbinder jeg boks og tv med HDMI kabel.

Så skulle det vel virke, det gør det bare ikke.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 09-02-11 18:45

Citat
Så skulle det vel virke, det gør det bare ikke

Jo det gør det da - men du skal jo lige slå TVet over på HDMI-indgangen....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-02-11 18:52

Men til de priser jeg kan se på den, havde du nok været bedre tjent med Stofa´s EGEN Zaptorboks....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-02-11 19:00

Det er som Refi skriver, du skal selv vælge HDMI på TV på din fjernbetjening, den skifter ikke selv ved HDMI som den gjorde med scart. Man skal selv skifte på TV'et

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-02-11 19:30

Du har sikkert en knap på fjernbetjeningen der hedder "source" eller lign.....

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 09-02-11 20:29

Tak for svaret refi.

Nu er det lykkedes.
Brugsanvisningen er ikke så detaljeret, men ved dit tip kombineret med egen stædighed er det nu ok.

P.S.
Med hensyn til dit forslag med Zaptor box, forholder det sig sådan at jeg ikke ønsker at være i lommen på det selskab mere end højst nødvendigt. Bebyggelsens Antenneforening har "solgt" sig til Stofa.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-02-11 20:52

Citat
at jeg ikke ønsker at være i lommen

Det behøver du heller ikke - Zaptor-bogsen SÆLGES - det er KUN hvis du vil have extrakanaler du skal betale abo.....