/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
konvetere fil
Fra : lexiben2
Vist : 720 gange
100 point
Dato : 08-02-11 20:28

Hej Kanduèr

Jeg har en fil tegningesfil, fra Google Sketchup 8, som jeg ønsker at sende på mail, kan man konveteren filen? så modtageren kan åbne tegningen, uden at skulle downloude Google-sketchup.

M.v.h Nils.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-02-11 20:46

Jeg kender ikke det omtalte program, men tænker på at man må kunne kopiere billedfilen over i et andet program, så det kan lagres i et brugbart format!

Du skriver ikke noget om hvilken filetype det lagres i med det omtalte program!?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-02-11 20:57

Citat
Google SketchUp
You can export 3D models to other programs in several 2D and 3D formats:

•Export 2D images of your models.

?JPEG image (.jpg)
?Portable Network Graphics (.png)
?Tagged Image File (.tif)
?Windows Bitmap (.bmp).
•Export your files to COLLADA (.dae) format for use in a variety of different 3D programs.
•Place models in Google Earth. You can place SketchUp models in Google Earth by using the "Place Model" command.
•Export a Google Earth file directly in KMZ format.
•Share SketchUp models to the 3D Warehouse.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 08-02-11 21:48

Problemet ved at du konverter filen er at du ikke får 3D effekten med i Sketchup.
Du kan selvfølge exporter filen om til en billede-fil (2D), med det er vil ikke det du ønsker?

Så for at modtageren skal få det fulde udbytte skal han/hun havde installeret Sketchup eller andet 3D program, som f.eks "3ds Max 2010"

Kommentar
Fra : lexiben2

Dato : 08-02-11 22:27

det er ok med flad 2d. vil du forklare hvordan

Accepteret svar
Fra : McBobo

Modtaget 100 point
Dato : 08-02-11 23:02

Det er godt nok lang tid siden jeg har leget med programmet...... Men hvis jeg husker rigtigt, skal du trykke på "File > Export > 2D Grafik."
Gem filen med et navn og vælge hvilket format du vil gemme filen i drop-down list.....

McBobo

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 08-02-11 23:08

Hvis det går helt galt, kan du lave et "Print Screen" af dit Sketchup projekt.....
Men ellers mener jeg som refi hentyder til, at du kan export overstående formater (citat)

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 09-02-11 13:33

Hvis du bare vil vise tegningen, kan du tage et / flere screen print, evt. med programmet,
http://www.gadwin.com/printscreen/

åbne screen printet i tegneprogrammet 'paint', som ligger i alle windows,.
og gemme, i det format du ønsker,

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 09-02-11 16:46

Eller holde Ctrl>>Alt>>PrintSceen nede og herefter åbne enten
Paint eller powerpoint og "Indsæt/Sæt ind......

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 09-02-11 16:50

exiben2.... Har du fundet ud af det?????

Godkendelse af svar
Fra : lexiben2

Dato : 09-02-11 19:52

Tak for svaret McBobo.

Ja tusind tak , det er bare så dejligt med jeres hjælp.