/ Forside/ Teknologi / Udvikling / CSS / Spørgsmål
10  ME.alexan.. 100
Problemer med CSS og IE
Fra : kbisgaard
Vist : 866 gange
200 point
Dato : 08-02-11 10:24

Hej

Jeg har lavet en side hvor jeg bruger "labels" over boxene Se det her: http://just2cool.dk/design4/
Mit problem er, at når jeg åbner den i Internet Explorer kommer "labels" til at fylde hele sidens længde i stedet for at tilpasse sig efter tekstens længde.

Hvordan klarer jeg det?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-02-11 10:49

Prøv med width: 10%;

#label {
   BORDER-BOTTOM: #000 1px solid; POSITION: relative; BORDER-LEFT: #000 1px solid; PADDING-BOTTOM: 0px; BACKGROUND-COLOR: #ccc; PADDING-LEFT: 10px; PADDING-RIGHT: 10px; DISPLAY: inline-block; HEIGHT: 22px; width: 10%; BORDER-TOP: #000 1px solid; TOP: -14px; FONT-WEIGHT: bold; BORDER-RIGHT: #000 1px solid; PADDING-TOP: 0px; LEFT: 5px
}

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-02-11 11:22

eller dette, det skulle virke på IE og FF

#label {
   BORDER-BOTTOM: #000 1px solid; POSITION: relative; BORDER-LEFT: #000 1px solid; PADDING-BOTTOM: 0px; BACKGROUND-COLOR: #ccc; PADDING-LEFT: 10px; PADDING-RIGHT: 10px; DISPLAY: inline; HEIGHT: 22px; width: auto ; BORDER-TOP: #000 1px solid; TOP: -14px; FONT-WEIGHT: bold; BORDER-RIGHT: #000 1px solid; PADDING-TOP: 0px; LEFT: 5px
}

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 08-02-11 12:35

Har du allerede rettet problemet? For jeg har lige åbnet siden i IE 8 og de så genske fine ud. Hvis fejlen er rettet burde du lukke spørgsmålet og evt. give point til Klaudi hvis det var hans svar som hjalp dig.

Kommentar
Fra : kbisgaard

Dato : 08-02-11 12:51

Problemet er ikke rettet. Prøvede bare lige det han havde foreslået, men det sætter bare en standard vidde på boksen. Jeg vil gerne have det sådan, at boksen skifter bredde efter hvor meget tekst der er.
width: auto virker heller ikke.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 08-02-11 12:59

Det virker da her!

#label {
BORDER-BOTTOM: #000 1px solid; POSITION: relative; BORDER-LEFT: #000 1px solid; PADDING-BOTTOM: 0px; BACKGROUND-COLOR: #ccc; PADDING-LEFT: 10px; PADDING-RIGHT: 10px; DISPLAY: inline; HEIGHT: 22px; width: auto ; BORDER-TOP: #000 1px solid; TOP: -14px; FONT-WEIGHT: bold; BORDER-RIGHT: #000 1px solid; PADDING-TOP: 0px; LEFT: 5px
}

Godkendelse af svar
Fra : kbisgaard

Dato : 08-02-11 13:19

Jo det virker sørme :D Havde ikke lige set at det var display: inline!
Mange tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-02-11 13:27

Velbekomme