/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Bank-krak.
Fra : Mosebaek
Vist : 963 gange
300 point
Dato : 07-02-11 15:30

Da andre tilsyneladende ikke vil.Og jeg trænger til at lufte min dybeste forargelse,starter jeg lige denne tråd:
Hvad er det lige der foregår,i den danske bankverden??? Er det stor-kapitalen,når den er værst???? Er den infiltreret af den italienske mafia??? Er topchefer i de danske banker,rene gangstere??? Bl.a. låner de i et hug,(Amager Banken) 500 mill. kr.ud til en bolighaj,der kort efter erklæres konkurs.Hvor er det såkaldte finanstilsyn??? Een milliard kr. borte med blæsten,på tre mdr.Nok mere eller mindre indsat på "smudsige" konto`er,rundt om i verden.Igen bliver det smurt af på skatteyderne.Jeg er total forarget.(Er nok ikke den eneste).Jeg har ialfald mistet min naive illusion om banker.Engang troede man at en bankdirektør,var en hæderlig person,man altid kunne stole på.Akja........idag turde jeg sku ikke købe en brugt bil,af vedkommende.

Citat
15. nov 2010 ... Den erfarne bankmand Steen Hove overtager med øjeblikkelig virkning posten som administrerende direktør i Amagerbanken.

Ja han har erfaring i at lukke banker.Denne gang kunne det klares,på under tre måneder.
Han burdee jo nok sidde bag de stivede gardiner,i stedet.
Ja,godt man ikke er formuende.Sikke problemer.... man IKKE har.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-02-11 15:36

Finanstilsynet ?

Hvor tror Du at deres folk arbejder til daglig

De har gang i håndvaskene når det går ad helvede til og kommer så med små undskyldninger og bemærkninger bagefter.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-02-11 15:40

Det ville hjælpe, hvis de selv blev ramt på tegnebogen når de handler som de gør

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-02-11 15:40

Citat
Jeg har ialfald mistet min naive illusion om banker

Jamen dog...

Bruger du så heller elinstallatører, handler i superbest, bruger murer osv.....

Brådne kar findes OVERALT - og det er da ikke første gang en bank krakker.....

De "få" der mister penge er dem der troede de kunne tjene "en formue" uden at røre en finger

Dem kan jeg sgu ikke have så ondt af.....

At der bliver en "slutregning" der måske tørres af på de kommunale beboere er jo ikke anderledes end alt andet der bruges UNØDIGE penge på - der er der også kun skatteyderne til at betale.....

Forskellen er vel blot at beløbet lyder voldsommere end det ville gøre i "små" bidder......

Citat
Denne gang kunne det klares,på under tre måneder.
Han burdee jo nok sidde bag de stivede gardiner,i stedet.

Måske man så bedre forstår de høje lønninger når man ser risikoen de løber

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-02-11 16:05

Jeg gratulerer,med din humoristiske sans,Refi:
Citat
Forskellen er vel blot at beløbet lyder voldsommere end det ville gøre i "små" bidder......

Citat
Måske man så bedre forstår de høje lønninger når man ser risikoen de løber

Fakta er at de er i "klasse" med Johannes Petersen,Nordisk Fjer.Og Stein Bagger.Samt alle de andre,der flygtede over "hals og hoved",mest til England.

Nå,det er ikke meget,jeg kan ændre.Men dejlig,lige at få udgydt sin "galdelse".

Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-02-11 16:13

Jeg tror gerne de vil vil have sig frabedt at "skaden" er sket pga. PERSONLIG vinding.....

Den holder vist ikke i "byretten"......

Så den sammenligning er ikke passende.....

"Skaden" har jo været kendt i årevis - blot "troede" man det var et utæt vandrør - men det viste sig at være en åben brandhane

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-02-11 16:17

Citat
Det ville hjælpe, hvis de selv blev ramt på tegnebogen når de handler som de gør

Deri er jeg helt enig,Nordsted1.Men i stedet bliver de,tilsyneladende belønnet.
Hvis vi andre var i besiddelse af samme moral,var vi forlængst sultet ihjel.

Jeg ta`r lige en "morfar".Dette her tærer jo på kræfterne.

Mosebaek.

Accepteret svar
Fra : gribben1

Modtaget 300 point
Dato : 07-02-11 17:51

Hvorfor tror I, at jeg havde 5 banker på et tidspunkt?

Nej, nej jeg er ikke mangemillionær, men gik efter renterne, det viste sig så, at de banker, der gav de højeste rente, også er dem, der er gået ned på stribe!

Nu er jeg så blevet solgt til Lollands Sparekasse, så lad os se hvornår jeg igen bliver solgt - det går "rigtig godt "i den danske bank verden.

Hvis det var os normale lønmodtagere/pensionister (det kan ikke lade sig gøre) forsøgte at få så store lån, som alle de faktisk meget kendte fallenter, ville vi pr. automatik få NEJ.
Måske ville bankverden ser noget bedre ud i dag, hvis de også havde brugt det overfor de kendte spekulanterne.

Jeg husker stadig Kay Wilhelmsen o.s.v der er gået konkurs et utal af gange og hvem betaler?

Kommentar
Fra : janik

Dato : 07-02-11 18:04

Mosebaek
Sådan er det da vågn dog op danmark er ved at gå i lort...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-02-11 19:57

Citat
Jeg tror gerne de vil vil have sig frabedt at "skaden" er sket pga. PERSONLIG vinding.....

Ja,det tror jeg også,de meget gerne vil.(Ha`sig frabedt).Men set i lyset af de senere års bankkrak,er det jo helt tydeligt,at "personlig vinding" indgår i spillet, langt hen ad vejen.
Kan det så være "personlig dumhed".Det nægter jeg at tro.Tror faktisk de er rimelig godt begavede.
SÅ GODT,at de er i stand til at sløre mange af deres transaktioner.Såvidt jeg husker,var Steen Hove sigtet i Midtbank sagen.Husker ikke længere beløbets størrelse,man mente han havde tilegnet sig.(Det var aktie handel med svenskerne). Men igen,det er en snu rad.
Fornys var det fremme,at EBH bankens ex-direktørs kone havde lidt et aktie tab.Det fik han også tørret af på banken.
Jo,det er nogle søde drenge,som vores bagmandspoliti,desværre ikke kan/vil hamle op med.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-02-11 20:06

Eneste formildende omstændighed,jeg kan se.Er at de måske har haft Henriette Kjær og Erik Skov Pedersen,som kunder.Det er der nok ingen banker,der kan modstå.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-02-11 23:03

Man kunne næsten ønske sig at der blev lavet en helt ny form for bank hvor vi der kun har løn- og budgetkonti og ikke en skid andet kunne have vores penge anbragt sikkert og ikke være udsat for erhvervslivets gummicheks, høje bankdirektørlønninger og andet fusk.

Denne bank kunne forsåvidt administreres af SKAT eller ATP, i vore dage behøves der jo kun en computer til at styre det.

De der så skal låne penge eller investere skal så benytte sig af det frie marked.

Kommentar
Fra : pejath

Dato : 07-02-11 23:29

De stakkels aktionærer!

For 3 mdr siden stod de, skal vi sælge aktierne nu!

Så sagde staten god for Banken ved at skyde masser af milliarder i den, aktionærerne lod aktierne være for nu troede de på banken, når staten troede på den kunne de vel også.

Det er staten der snød aktionærerne, og nu tørrer de en regning på mange milliarder af på skatteborgerne, som godt kunne være aktionærer også.

Der er små røvhuller og der er store røvhuller, I kan så selv placere titlerne, som I vil.

Undskyld sprogbruget, moderator!!!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-02-11 23:29

Lyder som en god idè, LuffeA.
Hvorfor skal vi være med til at financere tabet,på en eller anden oppustet boligspekulant.Der forlængst er forduftet til London.Og lever det søde liv der.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-02-11 23:56

> Mosebaek

Udbygning:
ATP/LD er jo rasende dygtige til at tjene penge, men dermed ikke sagt at vores penge på Nem-kontoen behøver at blive sendt på markedet for at give afkast, det skal blot give en rente på 2 %, og ikke den kvarte elle 0 som man typisk får på lønkontoen i bankerne......medmindre man har et løbende indestående på 25.000 eller mere

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-02-11 10:05

Han er nu "kvik",ham Brian Mikkelsen.

Han frikender lynhurtig finanstilsynet.I samme åndedrag,lover han at alt vil blive kulegravet,vedrørende Amagerbanken.
Hvordan kan man frikende nogen,inden undersøgelsen er iværksat???

Jeg forstår det ikke,men er heller ikke særlig klog.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-02-11 19:31

Hva`pokker,nu er jeg røget om på side 2.

Det må jeg jo gøre noget ved.

PS.: En speciel hilsen til Amager bankens eks-direktør, Jørgen Brændstrup.Godt gået..........
Havde du været værkfører i et bilfirma (Værkfører ansat af firmaet = Direktør ansat af banken) sad du nu i spjældet. I stedet har du inkasseret 20 mill. kr. Må jeg gratulere

Mosebaek.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-02-11 20:21

Et tillægsspørgsmål,
Sydbank er steget i dag, nok fordi de vil købe dele af Amagerbanken?

Da jeg har aktier og flere investeringspuljer i Sydbank, er jeg ret afhængig af denne bank,
skal jeg nu skynde mig at sælge mine Sydbank værdi papirer??

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-02-11 20:44

Nå men,der kommer nok ikke mange flere kommentarer.Måske også ligegyldig.Men alligevel skønt,at høre jeres mening.
Der er jo nok ingen af os,der er Robin Hood`er.Og vi kan ikke ændre samfundet,med en pennestrøg.
Jeg synes det er sørgeligt og demoraliserende,at se hvordan "toppen af Danmark" gebærder sig.
GRÅDIGHED,GRISKHED.Den der har mest,skal betænkes med endnu mere.Ja,nu lyder jeg måske,som en socialist.(Har de ikke samme formål???) men er i virkeligheden "en god borgerlig borger".Men det parti-politiske,kan man heller ikke bruge til noget længere.Det kan nemt være at bankdirektøren idag,er Socialdemokrat,og "den lille arbejder" er Venstre eller sågar Konservativ.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-02-11 21:17

Citat
skal jeg nu skynde mig at sælge mine Sydbank værdi papirer??

Ja selvfølgeligt! Og kontakt Steen Hove eller Jørgen Brændstrup,ang.investering af provenuet.
Bankfolk er rene sjælesørgere.Dem kan man stole på.

Må jeg anbefale Danske Bank.... den eneste,jeg har tillid til idag.Kunde hos dem i over 30 år.

IKKE DE BEDSTE - IKKE DE RINGESTE.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-02-11 23:28

Nå men,jeg lader tråd stå,til i morgen. Følg selv med i den videre føljeton i Amagerbank farcen.Igen ser vi en chef,blive forgyldt for at ruinere sin arbejdsplads.

Ak ak! Hvad har vi gjort? Jeg tror desværre ikke,det hjælper en tøddel med Helle Thorning,ved roret.
Socialdemokraterne "forbedrer" som regel,den danske økonomi ved hjælp af kæmpe udenlandske lån.Selvom Anker Jørgensen,var/er en sympatisk person.Kan han stadigvæk bruges som et skræk-eksempel på Socialdemokratisk økonomi styring.
Dem der er uenig med mig,burde granske lidt i dansk historie.Helt tilbage fra tiden med Hans Hedtoft (S) og H.C Hansen. (S) videre til Viggo Kampman (S) og J.O.Kragh (S).Behøver jeg at nævne Anker igen?? Alle gældsatte de Danmark.H.C.Hansen (meget sympatisk statsminister) stod direkte på folketingets talerstol,og lovede at der ikke skete militære overflyvninger på Grønland. Samtidig gav han USA ubegrænset ret til benyttelse af Thule Air Base. Hvilket som bekendt resulterede i en B-52 Stratofortress bombefly,lavede en nødlanding.Hvorved et ud af fire brintbomber gik tabt.Og ligger den dag i dag,under indlandsisen.
Derfor ved jeg heller ikke hvor jeg skal stemme,næste gang.For indrømmet:Den nuværende regering,har ikke imponeret mig.

Nå,det var en sidespring.Men kom endelig med nogle kommentarer,hvis i er uenige med mig.Tak

Mosebaek.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-02-11 11:36

Tak for svaret gribben1.Er helt enig.

VH.Mosebaek.

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 10-02-11 12:01

Tak for point Mosebaek

Gribben1