/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Justering af blækpatron uden software?
Fra : Greger79
Vist : 1222 gange
50 point
Dato : 06-02-11 10:59

Hej

Jeg har en hp 1217 printer, som jeg kæmper lidt med. Jeg kan ikke få den til at udskrive en testside når jeg skifter patronen. Derfor er udskriften temmelig dårlig og uklar. Softwaren til printeren har min kæreste smidt væk (det er hendes gamle printer), men jeg ved ikke om der er nogle muligheder der, hvis den altså kan findes på nettet.

På forhånd tak

Greger

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-02-11 11:06

En testside er da bare spild af blæk - hvad vil du med den....

Den skulle sandelig gerne skrive ordentligt fra minimum side 2 - ellers er den defekt.....

Testsiden har ikke noget med udskriften at gøre - den viser blot om den er iorden (og bruger en masse blæk på det) .... Du kunne ligeså godt blot udskrive noget andet....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-02-11 11:11
Kommentar
Fra : Greger79

Dato : 06-02-11 11:34

Men testsiden er da beregnet til at scanne ind igen, og derved calibrere printeren, ikke?

Jeg har været inde og lure hos hp, men jeg synes ikke rigtig jeg bliver klogere.
Teksten er er klar nok, men alle tegninger og billeder bliver utydelige. Derfor tænkte jeg at der skulle calibreres. Men der kan selvfølgelig også være en defekt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-02-11 11:42

Calibrering og testside er ikke det samme.
Testsiden viser hvad det er for en printer og at den virker.

Calibrering skriver en side ud og giver dig mulighed for at indstille - eller de nyeste som selv kigger og justerer.

Det linik du fik er til at hente driver og software som så skal installeres.
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?product=421428&lc=da&cc=dk&dlc=da&lang=da&cc=dk

Men du bliver nød til at installere noget software før du kan justere den printer.

Kommentar
Fra : Greger79

Dato : 06-02-11 11:53

Hmm, mht den driver, så er den inkluderet i mit windows (vista) så den har jeg allerede, men da jeg ikke har softwaren, har jeg ikke mulighed for at calibrere den manuelt. Det eneste software jeg kan finde fra hp, er til bestilling af patroner. Det er vel den der hedder toolbox jeg skal have fat i?

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 06-02-11 11:57

Jeg har også en 1217'er.
Jeg har oplevet problemet når jeg har genfyldt blækpatronerne, eller kun har skiftet den ene af blækpatronerne, men aldrig når jeg har skiftet begge patroner ud med nye.

Har du selv fyldt patronerne, eller har du kun skiftet den ene?

Blækpatronerne kan desuden genfyldes mange gange.

Jeg har haft min 1217'er i mange år, jeg har flere gange troet, at den skulle skiftes ud, men den har overlevet hver gang.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 06-02-11 12:00

Hvis du er interesseret i kopi af brugsanvisningen kan du skrive din mail-adresse i en pb, så skal jeg scanne det ind til dig.

Accepteret svar
Fra : Troldepige

Modtaget 50 point
Dato : 06-02-11 12:07

Så vidt jeg kan se i brugsanvisningen kan man ikke få den til at udskrive sådan en "print cartridge alignment sheet" manuelt, altså, den gør det af sig selv når man skifter blækpatronerne, og ellers ikke.
Men man kan "print a self-test report", for at se hvad problemet er.

Kommentar
Fra : Greger79

Dato : 06-02-11 14:27

Jeg tror at hvis ikke den udskriver en calibrerings side næste gang jeg skifter patron, så lyder det som en ny printer desværre. Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 06-02-11 15:19

Jeg gjorde på et tidspunkt det, at jeg gemte sådan en calibreringsside, som jeg så har kunnet bruge de gange den ikke har skrevet en ud.
Jeg har haft nogle kampe med min, men den er hver gang endt med at virke.

Hvis du selv har fyldt blæk på patronerne kan de trænge til at blive renset.