/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Hjælp til dims til brusehoved
Fra : kartoffel88
Vist : 654 gange
85 point
Dato : 06-02-11 08:18

Hejsa.
Jeg har købt et spare brusehoved/håndtag fra t-save som vandt i bedst til prisen på Politiken.
Men jeg kan ikke bare bytte det ud med det gamle, fordi gevindet er lidt kortere på det gamle hoved.

Det nye brusehoved har et skruegevind på 13mm ca.

Håber jeg har formuleret mig forståeligt.

Nogen der ved hvor jeg kan finde sådan en?

Irriterende at det ikke bare er standard størrelser

Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-02-11 09:01

Sæt en ekstra tyk pakning i eller skær lidt af omløberen på slangen.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 06-02-11 09:02

jeg går ud fra, at problemet ligger i at det ikke kan slutte tæt fordi gevindstykket ikke er langt nok, så det kan nå ned og klemme pakningen. det kan jo også være, at du har glemt at få gummipakningen lagt imellem.

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 06-02-11 09:05

Nå så jeg skal bare i silvan og købe en tykkere gummipakning?
Det lyder som den billigste løsning.

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 06-02-11 09:12

Hmm.. Har lige været ude og kigge på det igen. Det er lige omvendt. Hvis jeg kommer en gummipakning i, så kan den først sket ikke komme på. Så det er det inventer problem jeg har.

Er nødt til af få en længere dims der sidder på slangen som skruer det nye hoved på. Nogen der ved hvad sådan en hedder?

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 06-02-11 09:22

Er det mon sådan en her, blot i den rette længde:

http://eshop.silvan.dk/vare_Overgang_55260

?

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 42 point
Dato : 06-02-11 09:43

Har Du vendt slangen rigtigt ?
Min svoger havde vendt den forkert, men han har også 27 tommelfingre

Slanger hvor der sidder en traditionel omløber + en konisk i den anden ende har et dybere gevind i den koniske.........men ikke altid.

Jeg har været i importbranchen i 30 år, det eneste der er standard nu er det 1/2" slangegevind, alt anden teknisk fornuft er udvandet af billigt lort fra Kina.

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 06-02-11 10:19

Ja den er vendt rigtigt, fordi jeg har ikke købt ny slange til. Men det lader til at jeg er nødt til det, for jeg kan ikke se hvordan jeg skulle kunne få de gamle af og en ny på slangen.

Irriterende. Så meget for at spare på et billigt brusehoved. Jeg må bare ringe til dem i morgen og sikre mig at jeg får noget der passer til hovedet.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 06-02-11 13:05

skip pakninger lim det sammen med super epoxy

Godkendelse af svar
Fra : kartoffel88

Dato : 08-02-11 01:07

Tak for svaret LuffeA.