/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Befordringsfradrag,døgnvagt.
Fra : thedeuce
Vist : 1677 gange
50 point
Dato : 05-02-11 13:29

Spørgsmål.
Jeg arbejder kun døgnvagt og tænker så om jeg kan bruge den store takst kr. 1,90 på alle mine kilometer over 24 ? I realiteten kører jeg jo på arbejde den ene dag, og hjem igen den næste dag. Er det to individuelle dage eller er det en dag i skattesammenhæng ?

Søren

Accepteret svar
Fra : MissXX

Modtaget 60 point
Dato : 05-02-11 13:37

Hej - Det er en dag i dette tilfælde. Forstået på den måde at du "kun" skal fratrække 12 km pr. dag, 24 km. pr. tur, selv om at det går over et døgn. Så arbejder du et helt døgn, 24 timer og kører fx 60 km. pr. vej har du kørt 120 km. De første 24 km. får du ingenting for, de næste 76 km til høj takst og 20 km til lav takst. Håber at du forstår mit svar og at det var svar nok. Ellers skriver du bare igen

Godkendelse af svar
Fra : thedeuce

Dato : 05-02-11 13:42

Tak for svaret MissXX.
Det mente jeg nok også. Det er sådan jeg har selvangivet i mange år, men det kunne da være at man kunne tolke begrebetdet. Næppe når det er skat det handler om.
God week-end.
Søren

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 05-02-11 13:44

Tak og go' weekend til dig også!