/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Polo problem
Fra : simonanton
Vist : 918 gange
20 point
Dato : 05-02-11 11:26

Hej

Jeg har et problem med min polo årg 89-1,05

Bilen er begyndt at hakke i motoren når der acceleres, det er værst fra 70kmt og op efter.

dvs den trækker dårligt hakker vildt. Jeg har prøvet at skifte karb.flange, da det virkede som om den havde falsk luft indsug. ligeledes skiftede jeg benz. filter og pumpe.

Men alt dette uden effekt.

Jeg har brug for hjælp, kan ikke umiddelbart med min perlegrus-mekanikker viden finde problemet

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 05-02-11 11:36

Prøv lige at skifte tændrørne

Kommentar
Fra : simonanton

Dato : 05-02-11 11:41

Det prøver jeg lige

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 05-02-11 12:19

Det kan ligge i at knikserkontakterne, også kaldet platiner, står for tæt. Skal have en afstand op til
ca 0,4 millimeter.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-02-11 12:26

Kontroller de små vakum-slanger og tilhørende studser.
Havde selv samme symptomer,med en gl. Ascona.Det var en vakum studs,der simpelthen var stoppet af snavs.Med det resultat,at der dannedes kondensvand i karburatoren.
Så meget at det tydelig kunne ses,med afmonteret luftfilter.Og motor i tomgang.

Altså,stik en lille skruetrækker i de forskelige studser,for at kontrollere dem for snavs.

Mosebaek.

Accepteret svar
Fra : kogalejy

Modtaget 20 point
Dato : 05-02-11 12:26

Kontroller at ledningen der går ind i strømfordeleren til kontakterne ikke er gnavet igennem, og
kortslutter til stel i kanten af strømfordeleren, den har jo siddet og vibreret i mange år efterhånden.

Godkendelse af svar
Fra : simonanton

Dato : 05-02-11 17:51

Tak for svaret kogalejy.