/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Spartle MDF Plader
Fra : århushansen
Vist : 4667 gange
100 point
Dato : 05-02-11 10:06

Jeg skal til at spartle nogle skrue huller i nogle opsatte MDF plader - men skal disse spartles med det samme spartelmasse som jeg bruger til at spartle gipsplader? Jeg bruger sandspartel M til gips.
På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 05-02-11 10:09

Sandspartel svinder for meget. Du skal investere i særligt spartelmasse, som du kan få i byggemarkeder eller Harald. Det er opblandet på tube eller du kan også få det i pulver til opblanding med vand

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 05-02-11 10:27

Du kan godt bruge sandspartel, men så skal du spartle 2 eller 3 gange hvor det tørrer imellem hver behandling.

Accepteret svar
Fra : Thyregod8

Modtaget 110 point
Dato : 05-02-11 10:40

Citat
Du kan godt bruge sandspartel, men så skal du spartle 2 eller 3 gange hvor det tørrer imellem hver behandling.

Ja netop, det svinder under tørring. Det specille spartelmasse man kan få svinder kun ganske lidt, og hvis man lægger en lille smule ekstra spartelmasse på samtidig, kan man så derefter slibe ned til overfladeniveau. Det bliver så færdig i en omgang.

Godkendelse af svar
Fra : århushansen

Dato : 05-02-11 13:35

Tak for svaret Thyregod8.