/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Tørretumbler i stykker
Fra : granner01
Vist : 4837 gange
200 point
Dato : 04-02-11 19:01

Vi har en tørretumbler, AEG lavatherm 57720 electronic.
Det er en kondenstumbler.

Den vil ikke samle vandet i beholderen mere, vandet kommer bare ud som damp. Der er ikke en dråbe vand i opsamlingsbeholderen efter tørring af tøj.

Er det noget vi selv kan lave?

Og hvad kan der være galt?

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 04-02-11 19:28

Jeg foreslår at du kontakter:

http://www.nettoparts.dk/shop/search-1.html?keyword=aeg&gclid=CImoyI6T76YCFQdJ3godWQ1FDQ

da det må være et almindeligt problem og hvis det kan afhjælpes for en få penge og med en skruetrækker er det billigt sluppet.

Hvis den er over 3 år gammel er penge til en reparatør smidt lige ud af aftrækskanalen

Accepteret svar
Fra : www.hvidevaredele.dk

Modtaget 200 point
Dato : 04-02-11 20:20

Hej granner01

- Kontroller at kondensvandspumpen i maskinens bund ikke er tilstoppet / defekt.
- Kontroller at ventilen oppe bag i vandskuffen ikke er tilstoppet / defekt.

Fejlfinding:

OBS: Værd opmærksom på at afbryde maskinen fra el-nettet når du piller ved el-delene !

Afmonter topplade - afmonter sideplader - rengør maskinen med støvsuger !
Kontroller ovennævnte dele !

Direkte link til kondenspumpe: http://www.hvidevaredele.dk/shop/laensepumpe-til-kondens-toerretumbler-3900p.html

Mvh. Ole Futtrup Brink
www.hvidevaredele.dk

Godkendelse af svar
Fra : granner01

Dato : 07-02-11 14:46

Tak for svaret www.hvidevaredele.dk.

Det var skidt i pumpen. Så tusind tak.