/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Outlook express
Fra : laikatøs
Vist : 1933 gange
100 point
Dato : 04-02-11 16:51

Problemer med mail. Kan modtage men ikke sende i outlook ekspress. Den skriver:

Forbindelse til serveren kunne ikke oprettes. Konto pop3.glgaard.dk:server:smtp.comxnet.dk
Protokol:SMTP,Port 2525,Sikker (SSL) Net. Socketfejl 10060, fejlnr. ox800CCCOE

Har haft kontakt til Comxnet, de kan ikke finde fejlen, siger at der er noget hos mig der muligvis blokere. Jeg tænkte om man kunne afinstallere Outlook Ekspress - og geninstallere, da jeg er meget glad for dette mailprogram ? Er ikke særlig kyndig - så alt skal skæres i pap ?
Har prøvet at systemgendanne mange gange, men er bange for at mit AVAST antivirus forsvinder igen, da jeg har haft problemer med dette, men det virker nu ?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-02-11 17:11

Hvilket styresystem bruger du Win XP home edition?.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-02-11 17:11

I menuen Funktioner > Konti, ser dine oplysninger ca så'n ud, ellers prøv det...

Indgående post POP3
Servernavn mail.comxnet.dk
Port Standard
Forbindelsessikkerhed Ingen
Godkendelsesmetode Almindelig adgangskode
Brugernavn din-adresse@comxnet.dk
Adgangskode Din adgangskode

Udgående post
Servernavn mail.comxnet.dk
Port Standard
Forbindelsessikkerhed Ingen
Godkendelsesmetode Ingen godkendelse
Brugernavn Anvendes ikke
Adgangskode Anvendes ikke

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-02-11 17:12

OS må være XP, da det er Outlook Express!

Kommentar
Fra : laikatøs

Dato : 04-02-11 17:32

til Klaudi

bruger Win XP - og ja det ligner lidt det du skriver, bortset fra ud for Udgåendepost: er servernanv smtp.comxnet.dk ? Kan iøvrigt ikke gå direkte fra dit link og ind i kandu.dk, men skal via nettet

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-02-11 17:37

prøv at sætte mail.comxnet.dk til udgående

Citat
Kan iøvrigt ikke gå direkte fra dit link og ind i kandu.dk, men skal via nettet

ik' forstået, jeg har ik' noget link

Kommentar
Fra : laikatøs

Dato : 04-02-11 17:43

Det jeg mente med linket var: at der hvor hele din kandu adr.står med blåt ?
Iøvrigt skriver den også:

Der er angivet en ugyldig konto til en eller flere af meddelelserne i udbakken. Vil du bruge standardkontoen til at sende disse meddelelser ! Har prøvet at svare både Ja og Nej, men det forsvinder ikke. Prøver at ændre som du skriver, og melder tilbage senenre (efter maden)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-02-11 17:50

ok

Du skal åbne din konto, det kan du ved at åbne Outlook Express,
gå i menuen Funktioner, klikke på Konti, finde dit kontonavn,
dobbeltklikke på det, klik på fanen Servere,
i feltet Udgående post(SMTP) skriver du mail.comxnet.dk
klik OK og Luk

virker det nu?

Kommentar
Fra : laikatøs

Dato : 04-02-11 18:43

Desværre nej

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-02-11 18:53

Og du kan hente fra POP3 serveren pop3.glgaard.dk?

Prøv at se på denne side, der er et par ting du kan prøve
http://members.connectto.net/email/outlookexpress_0x800CCC0E.htm

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-02-11 18:57
Kommentar
Fra : laikatøs

Dato : 04-02-11 19:51

hej klaudi
Jeg har prøvet det Outlook Express no socket error 10060 o.s.v. skriver:
Under punkt 3C skriver min pc: 220mail32.gct21.net i stedet for som de siger mail4 ? siger det dig noget ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-02-11 21:08

Næe egentlig ikke, min skriver ESMTP Postfix

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 04-02-11 21:10

Citat
Forbindelse til serveren kunne ikke oprettes. Konto pop3.glgaard.dk:server:smtp.comxnet.dk
Protokol:SMTP,Port 2525,Sikker (SSL) Net. Socketfejl 10060, fejlnr. ox800CCCOE

Inden i kommer i gang med alt for mange ting, din port er forkert

du skal ikke bruge port 2525
Du skal derimod bruge port 25 eller bedre endnu port 587

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-02-11 21:14

Ha, hvofor faen har man ik' set det

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-02-11 09:05

Den fejlmeddelse du får hvor der står Port 2525, er det en skrivefejl eller?

Den skal du rette til standard port 25, på fanen avanceret i indstillinger for Konti

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-02-11 09:07

POP3 på fanen Avanceret er også standard, 110

Kommentar
Fra : laikatøs

Dato : 05-02-11 09:30

Hej til alle I hjælpsomme. Jeg er snart ved at give op. Har prøvet at ændre (under Avanceret) til både 25 - 587, intet hjælper, men de test som lå i udbakke forsvandt, men kan ikke ses i :Sendt post - og fejlskiltet popper stadig op. Jeg har en mailadr. i one.com, hvor jeg kan aflæse Jeres mails, og den er jeg nødt til at benytte for at svare Jer, da jeg ikke kan gå direkte til kandu.dk via den blå linie med http o.s.v. i Outlook Express. Skal først ind i one.com og skrive både email.adr. + min kode hver gang. Kan man ikke gøre noget så det gemmes ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-02-11 09:39
Kommentar
Fra : laikatøs

Dato : 05-02-11 10:52

Hej Klaudi

har udskrevet alle sider og gjort som siderne beskrev, men der kan stadig ikke sendes ? Skriver stadig at der er ugyldige konti, og om de skal sendes via standardkonto ?

Kommentar
Fra : laikatøs

Dato : 05-02-11 11:02

til Klaudi

Hvis jeg går helt tilbage ca. 8 uger og Systemgendanner igen, så vil jeg jo også miste den nye mail (one.com) som en anden har hjulpet med at intallere - ikke ? Ligeledes vil jeg miste min AVAST antivirus, som jeg kun fik ind via Jeres hjælp, om at indstallere Revo afinstaller, og geninstallere,
så jeg er bange for at skabe endnu flere problemer ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-02-11 12:10

Ja det ved jeg så ikke om du mister, men mulighederne er der jo

Jeg troede det var comx det var galt med, nu er der pludseligt en one.com(det troede jeg var en webmail) og den med port 25 er i one.com port 2525!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-02-11 12:12

Lad være med at systemgendanne, det hjælper ikke på dit problem som er en forkert opsætning i Outlook Express.
Mit forslag er at du sletter din konto og starter forfra og denne gang med de rigtige indstillinger som du allerede har fået vist, det kan drille det med at rette i en konto og derfor lykkes det en gang imellem med at slette kontoen - opskrift herunder:
Åben Outlook Express og klik på Funktioner, gå ned og klik på Konti, marker den konto som driller og klik på Fjern.
Luk Outlook Express og åben Outlook Express igen, klik på Funktioner og på Konti, klik på Tilføj og sæt din konto op med indstillinger som er vist her
Citat
Indgående post

Teknologi
POP3
Servernavn
mail.comxnet.dk
Port
Standard
Forbindelsessikkerhed
Ingen
Godkendelsesmetode
Almindelig adgangskode
Brugernavn
din-adresse@comxnet.dk
Adgangskode
Din adgangskode

Udgående post

Servernavn
mail.comxnet.dk
Port
Standard
Forbindelsessikkerhed
Ingen
Godkendelsesmetode
Ingen godkendelse
Brugernavn
Anvendes ikke
Adgangskode
Anvendes ikke
når der står Standard ved en konto indstilling, så menes der den port som programmet har valgt, den skal du ikke ændre hvis ikke det kræves af udbyder

Kommentar
Fra : laikatøs

Dato : 05-02-11 13:00

hej o.v.n. Heller ikke dette hjalp ?

Kommentar
Fra : laikatøs

Dato : 05-02-11 13:04

til o.v.n. du skriver at jeg ikke skal Systemgendanne, når det er en forkert opsætning, men for 8 uger siden virkede Outlook Express jo ? Jeg har først prøvet alle rådene efter at fejlskiltene pludselig kom op ?

Kommentar
Fra : laikatøs

Dato : 06-02-11 09:10

Hej
Har I helt opgivet mit problem med Outlook Express ? Kan Outlook Express ikke helt slettes og så gendannes ? I så fald hvordan gør jeg ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-02-11 09:32

Citat
Har I helt opgivet mit problem med Outlook Express ?

Ja, det er jo tilsyneladende lige meget hvad der prøves, så virker det ikke, så enten er der noget galt hos udbyder, eller os er det en fejl 40!

Jeg er næsten helt sikker på at det ikke hjælper at slette OE, men du kan jo prøve.

Kontrolpanel
Tilføj/fjern programmer
Tilføj/fjern windows komponenter
find OE og fjern flueben
klik Næste osv

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-02-11 10:03

Hvad med at prøve din opsætning i et andet mail program? Det ville afsløre om det er dig som taster forkert, Windows Live mail ligner Outlook Express:
http://www.microsoft.com/downloads/da-dk/details.aspx?FamilyID=56883de5-2024-4631-806e-757693072a1c

Thunderbird er den bedste efter min mening, jeg bruger alle 3 både Outlook Express - Windows Live Mail og Thunderbird:
http://mozilladanmark.dk/produkter/thunderbird/
den er på dansk men hvis du vil have dansk stavekontrol så er der en sprogpakke lidt nede på siden

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-02-11 10:10

Jeg er næsten helt sikker på at det ikke hjælper at systemgendanne, men du kan jo prøve hvis alt andet mislykkes, alt hvad du har ændret på computeren efter den dato du gendanner til går tabt, hvis du går 8 uger tilbage, ja så er computeren som den var for 8 uger siden.
Dokumenter, billeder og andet du selv har gemt sker der intet med ved at systemgendanne

Kommentar
Fra : laikatøs

Dato : 06-02-11 11:24

Hej o.v.n.

Har n downloaded Windows Live mail, men kan heller ikke sende fra dette ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-02-11 11:54

Du kan jo ikke "bare" downloade WLM og regne med at det virker, det skal sættes op

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-02-11 12:06

Installer og åben Windows Live Mail og sæt din konto op, næsten på samme måde som med Outlook Express, klik på Funktioner og på Konti - tilføj en mail konto og husk nu at skrive nøjagtig de indstillinger som jeg og Klaudi har skrevet længere oppe her i spørgsmålet, for god ordens skyld vil jeg gentage
Citat
Indgående post

Teknologi
POP3
Servernavn
mail.comxnet.dk
Port
Standard
Forbindelsessikkerhed
Ingen
Godkendelsesmetode
Almindelig adgangskode
Brugernavn
din-adresse@comxnet.dk
Adgangskode
Din adgangskode

Udgående post

Servernavn
mail.comxnet.dk
Port
Standard
Forbindelsessikkerhed
Ingen
Godkendelsesmetode
Ingen godkendelse
Brugernavn
Anvendes ikke
Adgangskode
Anvendes ikke
vejledningen som Klaudi kom med kan vist også bruges til din nye Windows Live, de ligner hinanden:
http://comx.dk/userfiles/file/pdf/ComX_vejledning_email_outlookexpress.pdf

Kommentar
Fra : clou

Dato : 06-02-11 17:30

Hvilken Internetforbindelse har du? Er du på via USB modem, så er det noget helt andet der skal stå, alt efter hvilken udbyder du bruger - har selv prøvet det da jeg brugte Oister- der kunne jeg modtage men ikke sende, før jeg fik sat det rigtigt op til dem!

Clou

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 07-02-11 08:24

nu overser i igen noget, der ligger ugyldige mails i udbakke.
det er ikke outlook den er gal med men derimod nogle ugyldige mails i udbakke.

Slet alle mails i udbakke og problemet bure være løst, hvis det ikke hjælper skal du køre reparationsværktøj til post

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-02-11 08:36

Hvor er det lige at rep værktøj er i Outlook Express?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 07-02-11 10:08

Citat
Hvor er det lige at rep værktøj er i Outlook Express?

Der er ikke noget indbygget lige som der er i microsoft office (scanpst.exe), så det er 3. parts software der skal bruges.
Men tvivler på at det skulle være nødvendigt i dette tilfælde

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-02-11 10:22

Det er jo OE det drejer sig om i dette spørgsmål, så hvem er det lige der overser noget

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 07-02-11 10:41

Kan godt se at jeg skrev forkert, jeg retter:
nu overser i igen noget, der ligger ugyldige mails i udbakke.
det er ikke outlook
expressden er gal med men derimod nogle ugyldige mails i udbakke.

Slet alle mails i udbakke og problemet bure være løst, hvis det ikke hjælper skal du køre reparationsværktøj til post

Bedre?

Kommentar
Fra : laikatøs

Dato : 09-02-11 19:05

Hej til alle Jer der har forsøgt at hjælpe mig vedr. min manglende evne til at sende fra: outlook express. Min stationære PC'r brød fuldstændig sammen, derfor har jeg ikke været på.
Der har været problemer med at installere min bærbare, men det ser nu ud til at være lykkedes her til aften. Har tænkt på at købe ALDI's tilbud Medion stationær, på lørdag. Har nogen erfaring med dette mærke ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-02-11 23:12

Ja lidt, jeg bliver tilkaldt når der er problemer med 2 stationære Medion af ældre dato som har Windows XP og så har jeg min egen lille Medion bærbare, jeg kan kun anbefale Medion der er sjældent problemer som ikke kan løses uden at bruge deres support, supporten kender jeg ikke så den kan jeg ikke udtale mig om.
Læg mærke til alle de programmer der som regel følger med når du køber en Medion: http://aldi.medion.com/md8352/dk/ den her har for eksempel Bullguard i en 2 måneders prøveversion, en udmærket løsning til computersikkerhed hvis du vil bruge betalings programmer, Window 7 Home Premium 64bit ved jeg ikke så meget om men du kan jo stille et spørgsmål her på Kandu hvis der bliver problemer med et ældre program som du vil bruge på den computer.
Der er ingen e-mail program i en Windows 7 men du kan bruge Windows Live Mail som ligner Outlook Express lidt, eller lære den som jeg synes er bedst at kende, nemlig Thunderbird som er på dansk og gratis: http://mozilladanmark.dk/produkter/thunderbird/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-02-11 23:14

Thunderbird kan åbne dine gamle mails fra Outlook Express, så husk at få dine mails og dokumenter ud i sikkerhed inden du smider den gamle computer ud

Annuller spørgsmålet
Fra : laikatøs

Dato : 10-02-11 09:18

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
men takker alle for at prøve