/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
100 Lysmanchetter til kirkebrug.
Fra : kai-d
Vist : 1021 gange
100 point
Dato : 03-02-11 11:39

Findes her en lys ide til 100 lysmanchetter der skal bruges i kirkeøjemed, det gør ikke noget hvis de kan genbruges.
Der er før anvendt paptallerkener med et kryds på midten, sam sammenkrøllet staniol.
ER DER HER EN RIGTIG GO` ORIGINAL IDE ?
På forhånd rigtig mange gange tak.
Mvh.
Kai.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-02-11 12:04

Måske blondeservietter - købes i størrer supermarkeder og boghandlere

http://www.minimega.dk/product.asp?product=293

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 03-02-11 12:30

Skal de anvendes til lysestager eller er det til at bære lys med (Lucia ?)

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 03-02-11 13:45

smuller54
De bliver brugt til lysgudstjenester hvor kirkegængerne får dem i våbenhuset, og de bliver senere anbragt i 2 fade i kirken, og står så der og lyser.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 03-02-11 13:53

Når folk skal gå med lysene i hånden, så tror jeg allerede i har den bedste idé med paptallerkerne, men i kunne da "pynte" lidt på dem med blondeservietterne

Måske i kunne være kreative, og lave noget med ler, dækket med mos??

Holder lige øje med din tråd

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 03-02-11 15:40

Jeg tror ligesom Nordsted1, at det er den billigste form i har fundet.

Hvis man skulle lave en langtids holdbar investering, kunne I måske få en lokal til at dreje nogle håndtag ligesom dem her:

http://www.heltborgfoto.dk/d%C3%A5bs_lys-lucia.htm

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 04-02-11 13:27

I vores kirke har minikonfirmanderne lavet små døbefonde i ler (ikke brændte, blot tørret) - heri sættes et lille fyrfadslys. Børnene er stolte af, at netop deres produkt står i kirken.

Ligner disse, blot i ler og med fyrfadslys
http://www.kristendom.dk/artikel/266949:Daab--Daabslys-vinder-frem-i-folkekirken

Nogle voksne vil hurtigt kunne lave en produktion. De er lavet af ganske almindelig dekorationsler - det man bruger til juledekorationer.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 04-02-11 14:17

Åh, du spurgte om lysmanchetter og ikke lysestager, beklager

Går lige i tænkeboks så..........

Godkendelse af svar
Fra : kai-d

Dato : 04-02-11 22:48

Tak for svaret Nordsted1.
Rigtig mange tak for indlæget, som bliver kombineret med det med blonderne.

Samtidig også tak til alle øvrige.

Mvh.
Kai.