/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Hvilken vase er dette?
Fra : pifo
Vist : 1029 gange
100 point
Dato : 02-02-11 20:20

Er der nogen, der kan fortælle mig, hvilket mærke denne vase er? Jeg ved at man har kunnet få den i flere farver - den er så vidt jeg ved svensk eller finsk.

http://peecee.dk/upload/view/288069

Jeg tror, jeg har set en tilsvarende i en butik på Strøget en gang, men denne er købt i Sverige for ca. 15 år siden.

Kommentar
Fra : CharlotS

Dato : 03-02-11 01:05

Hej

Din vase ser rigtigt fin ud formentlig håndlavet. Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål, men i mangel af bedre kunne du måske få et auktionshus til at hjælpe dig. Her fx. http://www.lauritz.com/Default.aspx?LanguageId=1 Det kunne være at de kunne komme med et bud. Måske vil de kun hjælpe hvis du er interesseret i at sælge, såååå

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-02-11 01:17

Sandsynligvis fra en af de mange små glaskunstnere med egen butik.

Accepteret svar
Fra : Christa.N

Modtaget 100 point
Dato : 04-02-11 09:35

Hej pifo
Meget smuk vase med en antik form - det er ikke så tit man ser det.

Nu skriver du ikke hvor stor den er, men da jeg læste at den var købt i Sverige og at du muligvis havde set den på Strøget - tænkte jeg ORREFORS......

Jeg kiggede på de forskellige glas kunstnere på Orresfors, men de både kommer og går.
Siger Orrefors dig overhovedet noget ???

Prøv at kigge her http://www.artglassvista.com/eng/Vases/Page1.html der er også vaser med samme facon.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 04-02-11 09:36

NB der er 43 sider....

Godkendelse af svar
Fra : pifo

Dato : 04-02-11 09:45

Tak for svaret Christa.N. Det er med ret stor sandsynlighed en Orrefors vase. Jeg kunne bare ikke lige komme på navnet.
Tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 04-02-11 09:48

Velbekomme