/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Online på Iphone uden abonnement?
Fra : Maksimus
Vist : 566 gange
200 point
Dato : 02-02-11 13:09

Hejsa.

Jeg har besøg af en ven fra udlandet. Han har en Iphone og vil gerne på nettet med et dansk taletidskort.
Er det muligt?
Han har prøvet Lebara, men de kræver at han har en konto her i landet og at han registrerer sig og alt muligt. Han gider ikke at åbne en konto her i landet når han ikke skal være her så længe.

Nogen der ved noget om det?

Tak.

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 210 point
Dato : 02-02-11 13:15

Han kan jo sagtens gå på nettet med et taletidskort, men det er til en pris på omkring 10 kr. pr. MB alle billigere løsninger kræver en form for abonnement.

Prøv evt. Onfone.dk de reklamerer med, at de hverken har binding eller opsigelsesperiode, så det kunne være en mulighed

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-02-11 13:38

Hvis du har et trådløst netværk, kan han bruge det sammen med sit normale simkort.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 02-02-11 15:06

Ved du om han vil hente data, eller bare kunne ringe?
Der er en væsentlig pris forskel

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 02-02-11 15:18

Hvis han bare vil ringe, så prøv at sætte dit eget simkort.
Dog SKAL du sikre dig, at han slår alt data hentning fra. Det gøres under indstillinger - Generelt - Netværk.
Så kan i finde ud af om han telefon er carrier låst. Kan ikke huske hvad det hedder på dansk.
Men det betyder, at hvis Iphonen ikke kan ringe på dit simkort, så er Iphonen låst til hans udbyder, så kan han ikke bruge et taletidskort, heller ikke til data.
Jeg har en fra USA. Den er låst til AT&T og kan derfor ikke bruges af andre udbydere.
Nåh jo, det hedder simlåst.
Hvis den er simlåst, så kan han kun bruge tådløst internet. Så skal han bruge Skype eller lignende til at ringe.

Godkendelse af svar
Fra : Maksimus

Dato : 04-02-11 01:03

Tak for svaret Kortoververden.