/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows XP Home eller Pro.
Fra : Lesonal
Vist : 268 gange
50 point
Dato : 13-05-03 22:10

Hej, er der nogle der ved sådan helt detaljeret hvad forskellen på windows xp home og så xp pro. Jeg overvejer at skifte til en af delene, men jeg aner ikke hvad for en man skal vælge. Har en AMD Duron 600, 512 MB SD ram, så kan den køre optimalt på sådan en maskine?.

Med venlig hilsen
Lesonal.

Kommentar
Fra : PSX

Dato : 13-05-03 22:24

jeg ville vælge xp pro da den har nogle flere ting den kan og med xp skal den barre havde min 128 ram men helts 256 ram for at køre så du har nok

Kommentar
Fra : Lesonal

Dato : 13-05-03 22:51

Ok, Tak for det, dvs. at den er det samme som xp home bare med nogle flere ting i ?
Det er fordig at jeg har hørt xp pro krævede en masse for at komme til at køre ordenligt.

Og når jeg mener den samme af de to home/pro er det fordig at jeg ved at der er meget forskeld på Me og 2000 og jeg primært kun skal bruge den til alm. programmer.

Med venlig hilsen
Lesonal

Kommentar
Fra : dk

Dato : 13-05-03 23:06
Kommentar
Fra : Lesonal

Dato : 13-05-03 23:13

Hej, tak for svarerene, jeg vil forsøge mig. Men i hvert fald tak.
Lesonal

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 14-05-03 00:28

Hej Lesonal!

Jeg har Windows XP Home på 2 PC'ere og Windows98 SE på en 3´de og fungerer fint sammen samt flere opkoblinger ind i mellem. Jeg har endv. kabelmodem på den ene PC hvoigennem de øvrige deler netværk med Windows deling af Internet.

Jeg valgte XP Home p.g.a. at jeg fik at vide at XP Proff. var lidt mere tung og sværere at sætte 100% op.
Indtil videre har jeg ikke stødt på noget som jeg har brug for som er i XP proff. men ikke i XP Home vers.

Så hvis man ikke er virksomhed med brug for decideret netværk, ja så ville jeg vælge XP Home vers.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Lesonal

Dato : 14-05-03 00:43

Hej Bjarne, Tak for det det lyder rigtigt fornuftigt, jeg har ikke brug for en hel masse jeg ikke kan bruge ej heller virksomhed. Så jeg har besluttet mig, efter hvad du skriver, det bliver windows xp home ligesom du har. Men det har bare forbavset mig at alle vil have xp proff.

Fortsat god aften/nat
Med venlig hilsen
Lesonal

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 14-05-03 01:13

Hej igen Lesonal!

Tja ja, det har også forbavset mig; men foreløbig har jeg ikke kunne finde nigen grund til at almindelige personer skulle have XP Proff. - tværtimod så synes jeg at flere der har XP Proff har mystike prob. - endvidere har jeg også hørt, at XP Proff skulle være sværere at sætte op med netværk.

Men OK XP Home lyder jo mindre flot end XP Proff.

Jeg har nu haft XP Home i ca. 8 mdr. og jeg har som skrevet ikke oplevet, at jeg mangler noget i forhold til XP Proff.

Jeg var selv i tvivl; men valgte XP Home hvilket jeg ikke har fortrudt og har endda betalt for 2 XP Home.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Boy_2010

Dato : 17-05-03 18:41

Hejza!!! Home er det bedste, fordi pro er der alt for mange fejl. Og det kræver mere plads på harddisken....

Kommentar
Fra : Boy_2010

Dato : 17-05-03 18:41

Hejza!!! Home er det bedste, fordi pro er der alt for mange fejl. Og det kræver mere plads på harddisken....