/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
STØRER KARBURATER
Fra : sakura01
Vist : 656 gange
175 point
Dato : 02-02-11 06:48

hvad får man ud af og skifte sin 17 mm standart kabu. ud med en 19 mm kabu
min scooter er en pgo pmx sport 2 takts.
jeg har taget ringen,trakten,sat malossi vari på og monteret en 47 mm 70cc cylender.
hvad vil der ske mere fart eller mere optræk,og skal man skifte membrand har hørt at den kan blive suget med ind.
der er måske nogen der ved hvad for kabu størrelse man skal vælge.
mvh sakura
ps : ved ikke en masse om motor, er lige startet med det ellers en rigtig fed hobby .

Kommentar
Fra : sakura01

Dato : 02-02-11 07:12

hej
har kommet til og skrive en fejl med hensyn til standart kabu 17 mm det er 12 mm mener jeg sorry

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-02-11 07:28

Citat
hvad får man ud af og skifte sin 17 mm standart kabu. ud med en 19 mm kabu

En bøde ....

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 02-02-11 07:53

00 i dansk

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 02-02-11 11:48

Konfiskeret knallert

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 175 point
Dato : 02-02-11 17:04

Citat
hvad vil der ske mere fart eller mere optræk,og skal man skifte membrand har hørt at den kan blive suget med ind.

Den får flere omdrejninger og trækkraft,
så din krumtap skal være i rimelig god stand for at kunne følge med.
Membranen har jeg alrdrig hørt, at den skulle blive suget ind,
den kan flække og dermed blive suget ind, så findes der racer membran,
så køb en, samt du skal helt sikkert have lavet om på din indsugning, den kommer til at larme en hel del mere, men der findes masser af gode filtre.
Desuden, er det ikke sikkert karburatorens dyser passer til dit nuværende tun,
så regn med den skal dyses om, hellere for meget benzin end for lidt,
da du kan risikere at brænde dit stempel af, og ellers giv den en ekstra
klat olie i tanken

Citat
hvad for kabu størrelse man skal vælge

19mm er en pæn størrelse.

Godkendelse af svar
Fra : sakura01

Dato : 03-02-11 19:59

Tak for svaret nomore.