/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Skråloft/kold loft ?
Fra : gandimand
Vist : 849 gange
200 point
Dato : 31-01-11 10:47

Hej igen

igår spurgte jeg om at isolere loftet, men nu har jeg tænkt lidt på at pille loft gulvet ned, så jeg får højere til loftet i underetagen eller nærmer sagt jeg får skrå loft,og så isolere skrå vægende istedet for . Men så har jeg hørt noget om at der er nogle af de gamle huse som skal have et koldloft som de kalder det, er der nogen som ved noget om det ?? huset er fra 1920 og ligger i Norge.
nogen der kan tyde hva jeg mener ?? :)

Frank

Kommentar
Fra : gandimand

Dato : 31-01-11 10:48

vil lige nævne at det er et krype loft..

Kommentar
Fra : gandimand

Dato : 31-01-11 10:50

vil kun gøre det på den ene halvdel af loftet..

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 210 point
Dato : 31-01-11 10:57

der behøver ikke være noget koldloft som du kalder det. det der er vigtigt er, at der ikke er isoleret så langt ud mod tagbeklædningen, at der ikke er ventilation den vej igennem. sså hvis du har lyst, kan du jo bare lave loft til kip. det giver en del arbejde med at skære til om hanebåndene, men det kan sagtens lade sig gøre.

Godkendelse af svar
Fra : gandimand

Dato : 31-01-11 12:01

Tak for svaret trimare46. men tror jeg tager den nemme løsning :)

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 31-01-11 18:57

På hjemmesiden her ligger en pdf. Det er den du skal kigge i. S. 36 berører emnet. Det er godt at være doven, som du ser. http://www.byggeriogenergi.dk/29320

Vh Klemme